قدس آنلاین - یزد: مدیر صنایع کشاورزی استان یزد گفت : براساس قانون، جهادکشاورزی متولی توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی می باشد

جهادکشاورزی متولی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین  ازیزد،علیرضا طاقه‌باف با بیان این خبر اظهارداشت : بر اساس ماده هشت قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، توسعه و حمایت از صنایع کوچک تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و صنایع روستایی در چارچوب سیاست‌های صنعتی کشور به عهده سازمان جهادکشاورزی است.

وی افزود : وظیفه و حیطه اختیارات سایر ادارات و ارگان‌ها در ارتباط با این واحدها صرفاً در بخش نظارت‌های بهداشتی و شرعی است.

طاقه‌باف تصریح کرد :  براساس قانون ذکر شده متولی صدور جوازها و پروانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله باغی، زراعی، دامی، طیور و شیلات سازمان جهاد کشاورزی در استان‌هاست، وظیفه و حیطه اختیارات سایر ادارات و ارگان‌ها در ارتباط با واحدهای تولیدی به ویژه کشتارگاه‌های دام و طیور را صرفاً در بخش نظارت‌های بهداشتی و شرعی بیان کرد.

مدیر صنایع کشاورزی استان همچنین توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی را از جمله نقش‌های اصلی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی قلمداد کرد که از طریق افزایش ارزش افزوده و بهره وری در بخش کشاورزی و ارتقاء صادرات غیر نفتی محقق خواهد شد.

طاقه باف با بیان اولویت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع کشاورزی استان، از علاقه‌مندان و افراد جویای کار خواست تا با مراجعه به مدیریت صنایع کشاورزی در مرکز استان و شهرستان‌ها از فرصت‌های موجود در این عرصه بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.