قدس آنلاین – سبزوار : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: 650 میلیارد ریال اعتبار طی 6 ماه نخست امسال بین دهیاریهای خراسان رضوی توزیع شده است.

توزیع 650 میلیارد ریال اعتبار بین دهیاری های خراسان رضوی

محمد مقدوری در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار افزود : این اعتبارات بر اساس برنامه های ابلاغی دولت و نیاز روستاها اختصاص ودرجهت توسعه عمرانی روستا هزینه می شود .

وی با بیان اینکه آب چهار رودخانه مرزی  استان خراسان رضوی با ساخت چهار سد مهار و از خروج آب از کشور جلوگیری شد ادامه داد : در همین راستا نیز آب یک رودخانه مرزی در شمال شرق استان مهار نشد که در این جهت نشستهایی با مسئولان وزارت نیرو برگزار شده است.

مقدوری تصریح کرد : ساخت سد سلما با ظرفیت ذخیره سازی 700 میلیون مترمعکب آب توسط کشور افغانستان در بالادست سد دوستی سبب کاهش میزان ذخیره سازی این سد در ایران شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت : اختصاص سهمیه حق برداشت آب از این رودخانه، تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح مهار آب و نحوه آغاز عملیات اجرای طرح مهار آب آن از موضوعاتی است که مورد بررسی قرار گرفت.

وی یاد آور شد :  ظرفیت ذخیره سازی سد دوستی یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است که توانایی نگهداری بارشها در فصول مختلف سال، روان آبها و سیلابها را دارد.

نماینده مردم سبزواربزرگ در مجلس شورای اسلامی  هم نیز به خبرنگار ما گفت : در بودجه سالجاری بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال برای اشتغال بخش کشاورزی اختصاص یافته است .

رمضانعلی سبحانی فر در عین حال خاطر نشان کرد : 30 درصد درآمد حاصل از محل حذف یارانه دهکهای پردر آمد جهت توسعه اشتغال در مناطق محروم، روستایی و عشایری کشور اختصاص یافته است . /  انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.