قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در استان ایلام 2 میلیون رأس دام سبک در برابر بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

واکسینه 2 میلیون رأس دام در برابر تب برفکی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، وهاب پیرانی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون هماهنگ و فراگیر تب برفکی گوسفند و بز از 25 مهر ماه در استان آغاز شده است، اظهار داشت: این عملیات با بسیج کلیه امکانات و تجهیز بیش از 50 اکیپ عملیاتی هم اکنون در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه با تأمین واکسن مورد نیاز، پیش بینی می شود بیش از 95 درصد از جمعیت دام سبک استان بصورت رایگان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند، افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، واکسن مورد نیاز این طرح تأمین شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه برای اجرای این عملیات مهم واکسیناسیون، اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال هزینه خواهد شد، بیان داشت: با اجرای این طرح، حدود دو میلیون رأس گوسفند و بز در سطح مناطق روستایی و عشایری استان در برابر تب برفکی واکسینه خواهند شد.

وهاب پیرانی هدف از اجرای این عملیات را ایجاد ایمنی مناسب در دامها بر علیه بیماری تب برفکی ارزیابی کرد و یادآور شد: ممانعت از اپیدمی و بروز بیماری و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به دامداران، از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان در استان ایلام 2 میلیون رأس دام سبک در برابر بیماری تب برفکی واکسینه می شوند، تصریح کرد: امیدواریم که کیله دامداران استان هنگام مراجعه اکیپ های دامپزشکی جهت مایه کوبی دامهای شان، نهایت همکاری و همراهی را با مأمورین داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.