قدس آنلاین: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: 50 درصد از جمعیت 6 میلیونی استان زنان هستند و 7 درصد از زنان کشور در خراسان رضوی ساکن هستند.

7 درصد از زنان کشور در خراسان رضوی ساکن هستند

به گزارش قدس آنلاین، فرشته سلجوقی صبح امروز در دیدار بانوان فعال خراسان رضوی با معاون رئیس جمهور با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در سالن همایش‌های برج سپهر برگزار شد، اظهار داشت: رکن اصلی نهاد خانواده زن استو جایگاه و معیار زنان هم با تغییرات به وجود آمده تغییر کرده است و از اساسی‌ترین بنیان که خانواده بوده تا بالاترین سطح باید از زن به عنوان مبدأ نیکی‌ها حمایت کرد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون زنان در کنار مردان حضوری پایاپای داشتند و مفتخر به تربیت قهرمانان این مرز و بوم بودند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زنان و دختران افتخارآفرینی زیادی در حوزه‌های مختلف داشتند، خاطرنشان کرد: زنان در محیط‌های کاری حضوری پررنگ و مثبت داشتند به گونه‌ای که این حضور سبب خلل و ضعف در وظیفه همسری و مادری آن‌ها در محیط خانواده نشده است.

سلجوقی تصریح کرد: جوامع به تناسب از توازن زنان و مردان برخوردار هستند و نباید از ظرفیت زنان چشم‌پوشی کرد و باید در حدود شرعی و به‌دور از نگاه احساسی و مردسالارانه از ظرفیت زنان استفاده کرد.

وی با اشاره به کلام بزرگان در وصف زنان، تأکید کرد: امام راحل(ره) همواره بر نقش زن تأکید داشتند و فرمودند شما زنان ثابت کردید که مقدم بر مردان هستید و مردان از شما درس آموختند و مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند نقش زنان حساس‌ترین، ظریف‌ترین و تأثیرپذیرترین نقش در جامعه است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین استان‌های کشور است و به واسطه وجود بارگاه منور رضوی سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر است.

سلجوقی با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت 6 میلیونی استان زنان هستند و 7 درصد از زنان کشور در خراسان رضوی ساکن هستند، گفت: 58 درصد دانش‌آموزان، 50 درصد آموزگاران، 68 درصد دانشجویان، 30 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، 60 درصد نخبگان، 150 فعال اقتصادی و 175 مدیر مراکز استان از جامعه زنان است.

وی افزود: افق 1404 مورد تأکید است که بخش عمده‌ای از آن با تلاش زنان محقق می‌شود و مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه زنان شامل ایجاد کارگروه اقتصادی، توانمندسازی روستایی، تأمین بازارچه‌های فصلی و دائمی، شناسایی آسیب‌های اولویت‌دار، بررسی تأخیر و افزایش سن ازدواج، توانمندی زنان و دختران، رشد میزان اشتغال و کاهش آمار بیکاری زنان روستایی و غیره بوده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی بیان کرد: شناسایی مسائل و مشکلات میان جانعه زنان و مردان، رفع تبعیض‌های جنسیتی، توجه به زنان در برنامه ششم توسعه، توانمندی زنان و دختران در سطوح مختلف جامعه و توجه به زنان طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از مهم‌ترین خواسته‌های زنان خراسان رضوی از معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.