معلوم نیست که چرا "تیم رسانه‌ای ارتش" در پوشش خبری - تصویری عملکردهای تحسین برانگیز تیزپروازان نیروی هوایی در رزمایش‌ها، کوتاهی می‌کند؟

کوتاهی تأمل‌برانگیز "تیم رسانه‌ای ارتش" در پوشش رزمایش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رزمایش مدافعان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از امروز در منطقه عمومی اصفهان و به مدت سه روز آغاز شده است. در این رزمایش،‌ قرار است که جنگنده‌های ارتش به اجرای تمرینات هوایی و بمباران اهداف از پیش تعیین شده بپردازند.

در شرایط کنونی منطقه به لحاظ امنیتی دچار تلاطم است و استکبار نیز هر روز توطئه‌ای جدید برای کشورهای منطقه برپا می‌کند، مردم مسلمان و غیرمسلمان غرب آسیا و جنوب غرب آسیا چشم به ایران اسلامی دوخته‌اند و این رزمایش می‌توانست امیدبخش مردم منطقه باشد.

ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی، به تعبیر بزرگان انقلاب "چشم امید مستضعفان جهان" بوده و برگزاری رزمایش‌های نظامی ایران، همواره مورد توجه مردم مسلمان قرار گرفته و با استقبال گسترده مردمی در سطح منطقه مواجه شده است.

اما متاسفانه در این شرایط که بسیاری از کشورها نیازمند بارقه‌های امید هستند و چشم‌ها به سوی ایران اسلامی به عنوان الگوی منطقه دوخته شده است، نیروی هوایی ارتش در حال برگزاری یک رزمایش "بدون حضور همه‌ی رسانه‌ها" است، رزمایشی که حتما می‌توانست آن امیدواری را در بین مردم منطقه ایجاد کند.

تیم رسانه‌ای ارتش در یک اقدام گزینشی همچون سنوات گذشته، اقدام به دعوت از چند رسانه معدود کرده و سایر رسانه‌ها را برخلاف رویه اطلاع رسانی در تمام دنیا، از حضور و پوشش رسانه‌ای این رزمایش حذف کرده است.

در این رزمایش به غیر از 2 خبرگزاری، هیچ کدام از خبرگزاری‌ها و حتی روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز برای پوشش تصویری و خبری این رزمایش به منطقه عمومی اعزام نشده‌اند، حال اینکه ماهیت برگزاری یک رزمایش، "نشان دادن قدرت" است و معلوم نیست حالا که رسانه‌ها برای پوشش رزمایش نیروی هوایی دعوت نشده‌اند، قرار است رزمایش چگونه "موجب قدرت‌نمایی" نهاجا شود.

چنین اقدامی به معنای آن است که ارتش نقض غرض کرده است، نقض غرضی که مبنایش مشخص نیست که چیست؟

البته اقدامات اینچنینی جزو برنامه‌های ثابت تیم رسانه‌ای ارتش بوده و در آخرین مورد، در رزمایش سال گذشته نهاجا نیز متاسفانه تیم رسانه‌ای ارتش در "اقدامی غیرحرفه‌ای" تمام رسانه‌ها را از پوشش این رزمایش منع و فقط خبرگزاری ایرنا، شبکه خبر و واحد مرکزی خبر، برای پوشش این رزمایش به منطقه عمومی اعزام شده و برخی رسانه‌ها نیز به پوشش استانی و غیردقیق و غیرتخصصی رزمایش پرداختند.

انتقادات خبرنگاران رسانه‌های مختلف از جمله خبرنگار تسنیم درباره این تبعیض رسانه‌ای، بی‌نتیجه مانده و نهایتا جناب تقی‌خانی سخنگوی ارتش گفته است که، "ما گرفتاریم. نمی‌توانیم چند خبرنگار دیگر را هم همراه خود ببریم!!".

ارتش جمهوری اسلامی ایران سابقه‌ای درخشان در دفاع از مرزهای کشور در دوران دفاع مقدس و بعد از آن داشته و همواره در خط مقدم دفاع از آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب و امام خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا بوده است، اما معلوم نیست که چرا "تیم رسانه‌ای ارتش" در پوشش خبری - تصویری عملکردهای تحسین برانگیز تیزپروازان نیروی هوایی در رزمایش‌ها، کوتاهی می‌کند؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.