وزارت دفاع چین اعلام کرد به دقت مانورهای نظامی مشترک دریایی بین آمریکا و کره جنوبی را زیر نظر دارد و از این دو کشور خواسته است تا خویشتنداری کند و مانع از تشدید تنش در منطقه شوند.

خواسته چین از آمریکا؛ خویشتندار باش!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که مانورهای نظامی دریایی آمریکا و کره جنوبی طی هفته جاری برگزار می شود، چین خواستار خویشتنداری سئول و واشنگتن شده و از آنها درخواست کرده است که تنش در منطقه را تشدید نکنند.

چین پیش از این با تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی به شدت مخالفت کرده و این اقدام را تهدیدی علیه امنیت ملی خود ارزیابی کرده است.

وزارت دفاع چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پکن به دقت مانورهای مشترک دریایی آمریکا و کره جنوبی را زیر  نظر دارد. ما امیدواریم طرف‌های شرکت کننده در مانور، آرام باشند و خویشتنداری کنند و اقدامی را در راستای تشدید تنشهای منطقه ای انجام ندهند.

آمریکا و کره جنوبی بارها اعلام کرده اند که استقرار سامانه موشکی تاد علیه روسیه و چین نخواهد بود و تنها هدف آن مقابله با تهدیدات کره شمالی است.

کره شمالی بارها همسایه جنوبی خود و آمریکا را به انجام حملات موشکی و هسته ای تهدید کرده است.

پس از انجام آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی طی ماه های اخیر، واشنگتن و سئول بر سر استقرار سامانه تاد به توافق نهایی دست یافته اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.