قدس آنلاین- سراوان– حسین سپاهی: شماری از جوانان ورزشکار در شهر مرزی جالق از توابع شهرستان سراوانِ استان سیستان و بلچستان می گویند که نبود امکانات و بی توجهی دولت برای ایجاد فضای مناسب ورزشی، سبب دلسردی آنان و کمرنگ شدن بازی های ورزشی در این شهر شده است.

با لباس های رنگارنگ به مصاف تیم ها می رویم!

صدایی که هرگز شنیده نشد

محمد علی بهرامی  یکی از جوانان جالقی  از افزایش مشکلات جوانان در این شهر ابراز نگرانی کرده و می گوید: ورزشکاران جالقی همواره در میادین رقابت برای شهر خود  افتخار آفرینی می کنند اما حمایت نمی شوند که جای تأسف و نگرانی دارد.
بهرامی   ایجاد انگیزه و تشویق ورزشکاران را در توسعه و پیشرفت ورزش ضروری دانسته و تأکید می کند: حمایت از ورزشکاران و کاستن از دغدغه های آن ها افزون بر شکوفایی ورزش در شهر برای ورزشکاران ایجاد انگیزه برای افتخار آفرینی می کند.

فلک رییسی یکی دیگر از جوانان ورزشکار جالقی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان می کند: بارها و بارها  مشکلاتمان را به مسؤولان ذی صلاح شهر و شهرستان  بیان کردیم اما کو گوش شنوا؟!

وی می گوید: اگر مسؤولان ما جوانان جالقی را مورد حمایت قرار دهند  حتی می توانیم  به دلیل مرزی بودن شهرمان به راحتی با کشور های همسایه  رقابت کنیم  اما غافل از اینکه  زمین فوتبالمان  بجای چمن  خاکی  است   و هیچ امکاناتی نداریم و همین امر سبب دلسردیمان  به رقابت با سایر شهر ها شده است.

یک روایت جالب از محرومیت جوانان جالق

این جوان ورزشکار می افزاید:  تنها شهردار  که یکی  از نیروهای  بومی و درد آشنای جالق  است با مسطح  کردن  میدان فوتبال،  ما را امیدوار به ورزش کرد.

رییسی می گوید: ورزشکاران ما حتی لباس دست ندارند و  اگر رقابتی با شهرهای دیگر استان داشتیم با کفش های رنگارنگ، تیشرت و جوراب  های هفت رنگ  به مصاف تیم میزبان رفتیم،  که جای بسی سرافکندگی برای  جوانان ورزشکار شهر جالق بود . ما ورزشکاران  حتی به دلیل نبود  مینی بوس  با ماشین های شخصی به مسابقه رفتیم، حال شما بگویید  با این همه اوصاف  ما جوانان جالقی  می توانیم دیگر انگیزه ای داشته باشیم؟

به گفته وی  ما  در شهر جالق به سختی   فقط  رشته فوتبال را بدون امکانات پیش گرفته ایم و بدلیل نبود امکانات در سایر رشته ها نمی توانیم  به رشته ها از قبیل بدنسازی  و ورزش های رزمی و... بپردازیم .

این ورزشکار  مدعی می شود که برای گرفتن امکانات  به زاهدان رفتیم اما  مسؤول ذی ربط از شنیدن درد دلمان تازه یادش آمده که بپرسد شهر جالق کجاست و دست از پا دراز تر به جالق برگشتیم!

یکی دیگر از جوانان جالقی می گوید:  نبود امکانات تفریحی مناسب، نبود سالن های ورزشی مناسب  و سبب شده تا نوجوانان و جوانان به سمت  اعتیاد و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گرایش پیدا کنند.

  وی از همه مسؤولان ذی ریط خواست تا در راستای ارتقای ورزش شهر و ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان و نوجوانان، از ورزشکاران حمایت جدی تر کنند و در رفع یا کاهش فشار فکری و مالی آن ها بکوشند و مشکلات ورزشی جالق را  حل نمایند  تا سبب دلگرمی و انگیزه در جوانان  این منطقه محروم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.