قدس آنلاین- تبریز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین مرکز همودیالیزی و پیوند از افزایش 2 هزار تخت‌ دیالیزی در یک‌سال آینده با مشارکت بخش خصوصی به بیمارستان‌های کشور خبر داد.

افزایش 2 هزار تخت‌ دیالیزی طی یک‌سال آینده در بیمارستان‌های کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امشب در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین مرکز همودیالیزی و پیوند از افزایش 2 هزار تخت‌ دیالیزی در یک‌سال آینده با مشارکت بخش خصوصی به بیمارستان‌های کشور خبر داد و افزود: با افزایش این تخت‌ها خدمات دولتی در حد رایگان ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه 25 هزار نفر در کشور تحت دیالیز هستند، گفت: تعداد نیمی از این افراد باید پیوند شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به اینکه سالانه 2500 پیوند را می‌توانیم انجام دهیم، گفت: البته این میزان می‌تواند بیشتر هم باشد، ولی دلیل این تعداد عدم اهدای کلیه توسط افراد بوده است.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها و افراد زیر 40 سال می‌توانند در صورت نیاز برادر، خواهر، همسر و پدر و مادر اقدام به اهدای عضو نمایند و به آنها زندگی دوباره ببخشند.

قاضی‌زاده هاشمی در همین راستا ادامه داد: کار امام حسین(ع) کاری بود که به خاطر دین و در جهت خدمت به مردم از جانش گذشت و ما اگر آرزوی ساخت کشور را داریم باید از خودگذشتگی داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کارهایی که خیرین انجام می‌دهند کارهای عاشورایی بوده که علاوه بر خدمت به مردم نشان‌دهنده پذیرش قیامت و اعمال دنیوی توسط این افراد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام باقیمانده دولت شاهد دستاوردهای شایسته و مطلوب در جهت خدمت‌رسانی به مردم خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.