قدس آنلاین- تبریز: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بناب با اشاره به احتمال شیوع آنفلوآنزا در منطقه علائم این بیماری را تشریح و بر رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان تأکید کرد.

احتمال شیوع آنفلوآنزا در بناب/ انتقاد از بی‌توجهی به سگ‌های ولگرد در شهر بناب

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، بشیر جعفرزاده  امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بناب ضمن قرائت مصوبات جلسه پیشین این کارگروه و اقدامات صورت گرفته در این زمینه از فرآیند اتلاف سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان انتقاد کرد و گفت: مدتی است در نقاط مختلف شهر سگ‌های ولگرد مشاهده شده‌اند که باعث ایجاد مشکل برای شهروندان می‌شوند و امیدواریم شهرداری در اسرع وقت نسبت به اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام لازم را به‌عمل آورد.

وی نسبت به شیوع شپش در مدارس منطقه هشدار داد و از مسئولان آموزش و پرورش خواست نسبت به کنترل و جلوگیری از افزایش آن در بین دانش‌آموزان اقدامات لازم را انجام داده و مسئولان بهداشت شهرستان نیز آماده اند در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

مسئول مؤسسه درمانی حکیم بناب در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه گفت: 64 هزار نفر از جمعیت شهری بناب تحت پوشش این مرکز هستند و طی هفت ماه گذشته تاکنون 27 هزار نفر از آن ها برای مسائل درمانی خود به این مرکز مراجعه کرده اند که 35 درصد از جمعیت را شامل می شود و امیدواریم تا پایان سال جاری تمام جمعیت تحت پوشش از خدمات درمانی این مرکز بهره مند شوند.

وصالی همچنین با بیان اینکه مؤسسه حکیم در بین مؤسسه های بهداشتی بخش خصوصی استان جزو مراکز برتر است؛ تصریح کرد: صد در صد جمعیت تحت پوشش را در سامانه ثبت کرده ایم و با توجه به افزوده شدن 2 هزار نفر به تعداد جمعیت تحت پوشش این مرکز کارشناسان مؤسسه در حال ثبت آن ها هستند که 79 درصد جمعیت شهری را تحت پوشش مؤسسه قرار داده است.

مدیر مؤسسه درمانی حکیم بناب سپس ضمن هشدار نسبت به شیوع شپش در شهرستان بویژه در بین دانش آموزان گفت: شاخص وجود شپش 7/2 در کشور بوده و میزان مبتلایان به آن در بناب 3/6 است که در وضعیت فاجعه باری قرار دارد و سریعاً باید نسبت به حل این مشکل اقدام کرد.

وصالی با بیان اینکه شیوع شپش بیشتر به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی است؛ تأکید کرد: این مرکز آماده است با همکاری آموزش و پرورش نسبت به انجام آموزش های لازم برای خانواده های دانش آموزان اقدام کند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.