قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: خرید ۳۸ دستگاه اتوبوس دوکابین، ۵۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین و ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی جهت تردد در محدوده مرکزی شهر، در آخرین مراحل ترخیص گمرکی قرار گرفته است.

خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی برای تردد در محدوده شهری تبریز در گمرک

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی، در حاشیه بازدید از توقفگاه اتوبوس‌رانی تبریز، با مقایسه آمار تصادفات منجر به فوت در مسیرهای اتوبوس‌رانی شرکت‌واحد اظهار داشت: طبق گزارش‌های پلیس راهور، در سال ۹۰، متاسفانه حدود ۱۰۰ تن از شهروندان در تصادفات داخل شهری جان خود را از دست داند که ۱۰ تن از این متوفیان، در ارتباط با سامانه اتوبوس‌رانی بوده است، این در صورتی است که در یک سال اخیر، هیچ مورد فوتی مرتبط با اتوبوس‌رانی در تبریز، روی نداده‌است که این امر از توفیق شهرداری تبریز در روان‌سازی مسیرهای ترافیکی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل حکایت دارد.

وی در عین حال با تاکید بر این‌که مسیرهای تردد حمل و نقل عمومی تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و مطلوب، فاصله‌هایی دارد، افزود: اصلاح زیرساخت‌های حمل‌و نقل، اجرای پروژه‌های مدون عمرانی، آسفالت‌ریزی‌های اساسی، توسعه پروژه مترو و تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی، از جمله برنامه‌های عملیاتی شهرداری تبریز است که در راستای روان‌سازی حمل‌ونقل اجرا می‌شود.

شهردار تبریز با بیان این‌که بخش مهمی از سیمای ظاهری شهر، بر عهده ناوگان اتوبوس و تاکسی است، یادآور شد: نوسازی این دو ناوگان مهم در کنار ساخت ایستگاه‌های زیبا و مدرن، نقش عمده‌ای در اصلاح جلوه عمومی شهر خواهد داشت.

دکتر نجفی نقش ناوگان عمومی حمل‌ونقل را در چشم‌انداز گردشگری تبریز ۲۰۱۸ مورد توجه قرار داد و افزود: برنامه‌های گردشگری در وهله نخست باید در امکان بهره‌مندی شهروندان نمود داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا، خرید ۳۸ دستگاه اتوبوس دوکابین، ۵۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین و ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی جهت تردد در محدوده مرکزی شهر، در آخرین مراحل ترخیص گمرکی قرار گرفته است.

شهردار تبریز اضافه کرد: با افزوده‌شدن این ناوگان ارزشمند در آینده‌ای نزدیک، سیستم حمل‌ و نقل عمومی شهر تبریز، شاهد یک تحول جدی و ارزشمند خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.