قدس آنلاین-ایلام: معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه نگاه ویژه ای به حل مشکلات استان های کمتر توسعه یافته کشوردارد.

وزارت ورزش به استان های توسعه نیافته نگاه ویژه دارد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام،امیررضا خادم در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه حمایت نهادهای مختلف از ورزش استان ها، ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: ایلام یکی از استان های مستعد و پویا در حوزه ورزش است و این استان با وجود کمبود منابع اقتصادی، توانسته است ورزشکاران خوبی در رشته های مختلف از جمله ورزش های انفرادی در بخش قهرمانی تربیت کند.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران ایلامی در رشته های مختلف ورزشی موفقیت های خوبی در سطح ملی و بین المللی کسب کرده اند، افزود: این استان در المپیک ریو 2 ورزشکار داشت تا نشان دهد با وجود کمبودها، ورزشکاران و مسئولان ورزش با تلاش و همت فراوان، به این موفقیت دست یافته اند.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان یکی از مسائل و مشکلات بزرگی که استان هایی مانند ایلام با آن مواجه هستند را نبود حامی مالی و منابع مالی مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: بودجه و توان مالی وزارت ورزش و جوانان نیز با محدودیت های زیادی مواجه است.

امیررضا خادم با بیان اینکه نگاه وزارت ورزش و جوانان به استان های کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته یک نگاه ویژه است، یادآور شد: در تخصیص منابع توجه خاصی به این استان ها می شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیص یافته به استان ایلام با حدود 600 هزار نفر جمعیت برابر با اعتبار اختصاص داده شده به یک استان برخوردار با چهار میلیون نفر جمعیت است، خاطرنشان ساخت: تلاش خواهد شد که این روند کماکان ادامه یابد اگر چه می دانیم با توجه به کمبودهای استان، حتی با این تخصیص ها هم نمی توان همه موانع را رفع کرد و به وضع مطلوب رسید اما کاری که از عهده وزارت ساخته می شود، همین است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان خواستار حمایت سایر نهادها از ورزش استان ایلام شد و تصریح کرد: یکی از فرصت های اقتصادی مطلوب در این استان ظرفیت نفت و گاز است و ورزش این استان می تواند از محل 2 درصد درآمدهای نفتی حمایت های قابل توجهی جذب کند و از مسئولان ذیربط انتظار داریم که نسبت به گذشته، مساعدت های بیشتر و بالاتری در این امر داشته باشند.

امیررضا خادم با بیان اینکه ورزش موجب همبستگی و وحدت ملی می شود تأکید کرد: یکی از وظایف حاکمیت، ایجاد روحیه نشاط ،امید و وحدت در جامعه است که این مهم با ورزش نمود عینی خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه یک مدال و یا یک گل در فوتبال حس امید را به مانند فرهنگ و هنر و در قالب تئاتر و موسیقی و غیره در جامعه تقویت می کند، گفت: ورزش مردم را امیدوار می کند تا با انرژی مثبت روز و فعالیت خود را آغاز نمایند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.