قدس آنلاین: مدیر فرهنگ سرای خانواده از اجرای طرح باشگاه اجتماعی همسران با عنوان «باهم» در مشهد خبر داد.

 طرح باشگاه اجتماعی همسران مشهدی در مشهد کلید خورد

مرضیه غفار نقیبی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان این که تاکنون هفت هزار زوج در طرح «باهم» ثبت‌نام کرده‌اند؛ گفت: ثبت نام پیامکی زوجین از 20 شهریور ماه آغاز شده و از طریق سامانه 1000108 ادامه دارد. ظرفیت پیش‌بینی شده برای این دور از برگزاری طرح 10 هزار زوج است که با توجه به ثبت نام هفت هزار زوج تنها سه هزار زوج دیگر در فرصت باقی مانده، می توانند به «باهم» بپیوندند.
وی در خصوص این طرح توضیح داد: پس از ثبت نام پیامکی همکاران ما در برگزاری این طرح (که دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را گذرانده‌اند با عنوان همیار ) با زوجین تماس می‌گیرند و آن ها را به جلسات توجیهی دعوت می‌کنند. جلسات توجیهی در سالن اجتماعات فرهنگسراهای شهر زیبا، کودک و آینده، انقلاب، ترافیک غدیر و رسانه برگزار خواهند شد در این جلسات از زوج ها تست روانشناسی گرفته می‌شود و طرح را برای آن‌ها توضیح می‌دهند که اگر تمایل داشتند در سایت ثبت نام کنند.
وی افزود: بعد از این که زوج‌ها در سایت باشگاه اجتماعی همسران مشهدی ثبت نام کردند عضو این باشگاه می‌شوند و می‌توانند به مدت 6 ماه از برنامه‌های مختلف «باهم» استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه «باهم» 2 مرحله دارد؛ گفت: با عضویت در باشگاه اجتماعی همسران، زوجین در مرحله نخست در همایش و گردهمایی‌های در نظر گرفته شده؛ شرکت می‌کنند و متعاقب آموزش های ارائه شده به فعالیت اجتماعی می‌پردازند؛ زوجینی که مرحله نخست را با موفقیت پشت سر بگذارند وارد مرحله دوم «باهم» شده و در این مرحله در برنامه‌هایی از قبیل اردو، مسابقه کتاب‌خوانی، مشاره فردی و کارگاه آموزشی شرکت می‌کنند.
مدیر فرهنگسرای خانواده به امتیازهایی که در این طرح برای زوج‌های جوان در نظر گرفته شده است؛ اشاره و ابراز کرد: براساس امتیازهایی که زوج‌ها در دوره‌های آموزشی که برای آن‌ها برگزار می‌کنند؛ کسب می‌کنند از تسهیلات آموزشی و مادی از قبیل کمک هزینه خرید جهیزیه، استفاده از مراکز تفریحی و ... برخوردار می شوند.
وی با بیان این که طرح باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود؛ گفت: 33 همیار در 18 فرهنگ‌سرای سطح شهر با ما در این طرح همکاری می‌کنند؛ این همیاران از خانم‌های متأهل هستند که پشتیبان زوج‌ها در اطلاع رسانی و دعوت به برنامه‌ها در این طرح هستند.
مدیر فرهنگسرای خانواده از آغاز جلسات توجیهی ویژه زوج‌ها در هفته آینده خبر داد و گفت: آمار ثبت‌نام ها نشان می‌دهد استقبال زوجین در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته که حکایت از توفیق «باهم» دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.