این فیلم، بخش کوتاهی از گفتگوی استاد با تلویزیون فرانسه است. مواضع خاطره انگیز و جهادی این فخر ادبی ایرانِ اسلامی، مایه‌ی مباهات و تحسین هر ایرانی مسلمانی خواهد بود

فیلم نوستالژی؛مواضع غرورآفرین استاد ادب،علی موسوی گرمارودی+فیلم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه جهاد و مقاومت مشرق، استاد«علی موسوی گرمارودی» به سال 1320 شمسی در «قم» متولد شد. پدرش از بزرگان اهل «گرمارود» (توابع «الموت» در «قزوین») بود. استاد مدرک ‏کارشناسی خود را در رشته علوم قضایی و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران گرفته است. کارنامه‌ی شعری استاد «گرمارودی» مشتمل بر 9 کتاب شعر با نام‌های: «عبور»، «در سایه سار نخل ولایت»، «سرود رگبار»، «چمن لاله»، «خط خون»، «دستچین»، «باران اخم»، «گزیده شعر نیستان»، «تا ناکجاآباد» و «گزیده‌ی شعر» به انتخاب «بهاءالدین خرمشاهی» است. این شاعر و ادیب ارجمند به سال 1393 شمسی، نشان افتخار «جهادگر عرصه فرهنگ و هنر» را دریافت کرد.

استاد«علی موسوی گرمارودی» علاوه بر عرصه‌ی ادبی و فرهنگی، مدت کوتاهی در حوزه ی سیاسی نیز وارد شد و با صوابدید شهید «آیت الله صدوقی» پیشنهادِ نخستین رئیس‌جمهور اسلامی ایران را برای تصدی «مشاور مطبوعاتی و فرهنگی ریاست جمهوری» پذیرفت. طی چند ماه بعد، عمل‌کردِ رییس جمهور وقت باعث شد ایشان سه بار به محضر «حضرت امام» رسیده و تقاضای اجازه برای استعفا نماید اما به امر حضرت ایشان، جهت گوشزد انحرافات «بنی صدر» به مسئولان، در مقام خود باقی ماند(صحیفه امام، جلد 20 - صفحه 220). 

آن چه مشاهده می کنید، فیلمی است که در سال 1359 شمسی، از استاد«گرمارودی» به یادگار مانده. این فیلم، بخش کوتاهی از  گفتگوی ایشان با تلویزیون فرانسه است. مواضع خاطره انگیز و جهادی این فخر ادبی ایرانِ اسلامی، مایه ی مباهات و تحسین هر ایرانی مسلمانی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.