قدس-آنلاین-اراک-احمد مختاری:رزمایش شهدای مدافع حرم سپاه روح‌الله آغاز شد؛ رزمایشی که برای نخستین بار در کشور به شکل دفاع از کوی و برزن شبانه برگزار می‌شود.

رزمایش شهدای مدافع حرم سپاه روح‌الله آغاز شد

سرهنگ محسن گلشن‌زاده، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله رزمایش دو روزه شهدای مدافع حرم گفت: رزمایش شهدای مدافع حرم(دفاع از کوی و برزن) با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر برای نخستین بار در کشور به شکل شبانه با حضور بسیجیان سپاه روح‌الله در استان مرکزی برگزار می شود.

وی افزود: این رزمایش در شهرستان‌های اراک، خمین، محلات، کمیجان، دلیجان، شازند، زرندیه، ساوه و خنداب از امروز ۲۹ مهرماه آغاز شده است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: از صبح امروز گردان‌های فراخوان شده برای حضور در رزمایش در اماکن در نظر گرفته شده حضور پیدا کرده و ضمن ساماندهی در کلاس‌های آموزشی کنترل معابر وصولی، دفاع از مراکز حساس و مهم، کمین و ضدکمین شرکت می‌کنند تا نسبت به انجام ماموریت خود توجیه شوند و برای رزمایش شبانه آمادگی لازم را کسب کنند.

گلشن‌زاده با اشاره به اینکه این رزمایش برای نخستین بار در کشور به شکل شبانه برگزار می‌شود، گفت: براساس اعلام آمادگی سپاه روح‌الله برگزاری این رزمایش در استان در نظر گرفته شد تا در اینده نیز الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به اعلام آمادگی استان برای انجام این رزمایش یادآور شد: در سطح استان به این نتیجه رسیدیم که توان، استعداد، تخصص دفاع از کوی و برزن و همچنین آمادگی لازم در بسیجیان استان وجود دارد؛ از سوی دیگر مسئولین سپاه روح‌الله و نواحی مختلف بسیج با توجه به توان و قدرت آمادگی گردان‌های بسیج به این نتیجه رسیدند که تحمل و توان اجرایی ساختن برگزاری چنین رزمایشی را به این وسعت و به شکل شبانه دارند.

وی افزود: سناریوی طراحی شده در این رزمایش با توجه به تحولات به وقوع پیوسته در منطقه و اطراف کشور است؛ که این تغییرات و تعاریف سناریوها برای نخستین بار در استان مرکزی اعمال و به مرحله اجرا می‌رسد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: نخستین برنامه سناریوی این رزمایش در بخش دشمن فرضی، تعدادی تروریست تکفیری است که امشب ساعت ۲۲ به محدوده شهری حمله می‌کنند و در مقابل این تهاجم فرضی توان مقابله نیروها محک زده می شود.

گلشن‌زاده با اشاره به حضور گردان‌های کوثر در این رزمایش گفت: در دومین روز از برگزاری این رزمایش در محل تیپ ۷۱ روح‌الله پس از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای بسیج، رزمایش امداد و نجات با حضور گردان‌های کوثر برگزار می‌شود.

وی افزود: رزمایش امداد و نجات در شهرستان‌های خمین، ساوه و اراک برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: آشنایی بسیجیان با زندگی در شرایط سخت، آموزش رزم جدید، به منصه ظهور رساندن اقتدار بسیج در صحنه جنگ شهری، حفظ و انسجام نیروهای بسیجی، تمرین دفاع از شهر در مقابل تهاجم دشمن فرضی، تقویت بنیه دفاعی بسیجیان و تداوم آموزش‌های نظامی بسیجیان از اهداف برگزاری این رزمایش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این رزمایش تاکتیک کمین و ضد کمین، آرام سازی و مقابله با اغتشاشات، امداد و نجات، کنترل معابر شهر و حفاظت از مکان های مهم که همگی تحت پوشش پدافند غیرعامل هستند توسط بسیجیان گردان های مذکور انجام می شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.