قدس آنلاین/ ترجمه- مریم سادات کاظمی: تحقیقات جدید نشان می‌دهد زندگی در کنار همسری خوب و خوشحال به حفظ سلامتی بخصوص در دوران میانسالی و سالمندی کمک می کند. محققان آمریکایی دریافتند حضور در کنار همسری شاد علاوه بر ایجاد شادی و خوشبختی در طرف مقابل می‌تواند در سلامت جسمی او نیز بسیار مؤثر باشد. این در حالی است که غمگینی یکی از همسران، زمینه‌ساز بروز بیماری در دیگری نیز می‌شود.

آنها برای اثبات این موضوع، وضعیت حدود دو هزار زوج در سنین 50 سال و بالاتر را طی شش سال ارزیابی کردند. زوجین در مورد مسایلی مانند احساس رضایت از زندگی، وظایف روزانه، ورزش و بیماری‌های مزمن از جمله دیابت بررسی شدند.

نتایج نشان داد افرادی که با همسری خوشحال که احساس خوشبختی دارد، زندگی می کنند به طور کلی از سلامتی بهتری نسبت به دیگران برخوردارند. به گفته یکی از محققان، حتی اگر فردی بسیار خوشحال و راضی باشد اما سلامت او تحت تاثیر منفی همسر ناراحت قرار می‌گیرد.

حداقل می‌توان سه دلیل برای بهبود سلامتی در این مورد اشاره کرد؛ نخست این که همسر خوشحال روابط و حمایت اجتماعی قوی‌تری دارد زیرا افراد ناراحت غالباً درگیر مشکلات شخصی خود هستند.

همچنین وی می تواند همسر ناراحت و ناراضی خود را به فعالیت‌های مؤثر در حفظ سلامتی ترغیب نماید. و آخر اینکه چنین شخصی شرایط آسان زندگی را در نظر می گیرد حتی اگر زندگی برای او الزاماً خیلی راحت و ایده‌آل نباشد.

منبع:www.Top Santé.fr

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.