قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی: شهردار منطقه یک بجنورد گفت: میزان ساخت و ساز در هسته مرکزی این شهر طی نیمه نخست امسال افزایش داشته است.

ساخت و ساز در هسته مرکزی بجنورد افزایش یافت

قربان عمارلو در گفت وگو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال میزان پروانه های صادر شده برای ساخت و ساز با میزان پروانه های صادر شده در ۱۲ ماه پارسال برابری می کند.

وی تصریح کرد: طی نیمه نخست امسال ۷۹ هزار مترمربع ساخت و ساز در هسته مرکزی بجنورد به ثبت رسیده است اما این رقم در سال گذشته ۸۰ هزار و۵۰۰ مترمربع گزارش شده است.

وی افزود: علت این میزان افزایش  در تهیه نقشه وساخت و ساز، اعطای تخفیف در هزینه های وصولی شهرداری در نیمه نخست امسال بوده است.

عمارلو تصریح کرد: تخفیف ها برای عوارض و پروانه ساخت و ساز در سال های گذشته طی نیمه دوم سال و دهه فجر اعمال می شد اما امسال این تخفیف ها در نیمه نخست سال اعمال شده و میزان تخفیف ها نیز از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی درعین حال اظهار داشت: با وجود این میزان افزایش ساخت و ساز، به نظر می رسد رکود، همچنان گریبانگیر صنعت ساخت وساز است و زمانی برای خروج از این رکود نمی توان پیش بینی کرد.

وی خاطرنشان کرد:  رکود در سایر نقاط شهر بجنورد درمناطق حاشیه ای و منطقه دو همچنان ادامه دارد و دست کم تا پایان امسال در بازار مسکن حاکم است.

شهردار منطقه یک بجنورد در باره تاثیر تسهیلات بانکی در رونق بازار ساخت و ساز گفت: این تسهیلات تا حدودی تاثیر گذار بوده است اما به یقین نمی تواند صنعت ساخت و ساز را از رکود خارج کند.

وی افزود: قیمت زمین نیز در سال های رکود، ثابت مانده است و تغییری نداشته است اما خرید و فروش زمین نیز راکد است.

وی با اشاره به کاهش قیمت آپارتمان در سال های گذشته گفت: در سال های رکود ساخت و ساز، قیمت آپارتمان ها از ۲.۲  میلیون در هر مترمربع طی چند سال گذشته اکنون به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.