قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی از آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای انتقال زندان تبریز به خارج از شهر خبر داد و گفت: با موافقت رئیس قوه‌قضائیه برای واگذاری زمین زندان تبریز، مجوز را اخذ کردیم.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای انتقال زندان تبریز به خارج از شهر/ موافقت رئیس قوه قضائیه برای واگذاری زمین زندان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل جبارزاده  در بیست و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: رعایت حریم فضاهای نظامی و زندان‌ها از اهم وظایف مدیریت اجرایی به شمار می‌رود که این حریم در زندان تبریز رعایت نشده و نزدیک به محوطه ساخت‌وساز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همواره بخشی از کارهای ما اصلاح خطاهای گذشته بوده است، ادامه داد: زمانی که نفت 140 دلار و اعتبارت دولتی بسیار انبوه بود از جمله پروژه‌های مورد تأکید انتقال زندان تبریز به خارج از شهر بود که مورد غفلت واقع شده است.

این مسؤول در عین حال عنوان کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که فضای موجود زندان را به شهرداری بدهیم و شهرداری در قبال آن زندان جدید را احداث کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: امور مربوط به انتقال زندان را به اداره‌کل زندان‌ها سپرده بودند تا مجوزهای لازم را اخذ کنند و بعد از پیگیری‌های متعدد گفتند لازمه این کار موافقت رئیس قوه قضائیه است تا زمین زندان را واگذار کنیم که ما نیز از آیت‌الله عاملی لاریجانی مجوز را اخذ کردیم.

جبارزاده تأکید کرد: اداره‌کل زندان‌ها باید پیگیر می‌شدند؛ ظاهراً در داخل 19 هکتار زمین زندان 300 متر معارض وجود دارد که چندان قابل اعتنا نیست و در نهایت آمادگی داریم هرچه زودتر پروژه اجرایی شود؛ تاکنون نیز 15 درصد پیشرفت داشته و با وجود پیمانکاران توانمند انتظار داریم در کمتر از زمان پیش‌بینی شده پروژه اتمام یابد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه امیدواریم با حضور مدیرکل جدید زندان‌ها خواسته به حق مردم استان آذربایجان‌شرقی مبنی بر انتقال زندان تبریز تحقق یابد، تبیین کرد: اتاق بازرگانی هم در معرفی سرمایه‌گذار و پیمانکار می‌تواند نقش ایفا کرده و همچنین تعمیر جزئی زندان فعلی را که زندانیان در دو سه سال بتوانند آنجا سر کنند، به عهده اتاق بازرگانی می‌گذاریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.