قدس آنلاین- تبریز: در رشته حفظ 20جزء مرتضی دادروان رتبه نخست، در رشته حفظ 10جزء ابوالفضل فرضی رتبه نخست، در رشته حفظ پنج جزء مهدی فلاح رتبه نخست و در رشته حفظ 3 جزء مهدی حسینی و علیرضا واعظ زرنق به ترتیب رتبه نخست و دوم را ازآن خود کردند.

سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن ویژه پایوران و کارکنان سپاه آذربایجان‌شرقی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، در رشته تحقیق پایوران؛ محمدحسین محسنی، حبیب سلیمانی و حجت الاسلام حسین عبدالرحیمی به ترتیب به عنوان نفرات نخست تا سوم معرفی شدند.

در رشته تحقیق ویژه سربازان نیز بهروز عیسی پور و علیرضا احمدزاده رتبه نخست و دوم را کسب کردند.

در رشته ترتیل پایوران؛ حسین صالحی، احمد جلیل پور و سعید برپور به عنوان نفرات نخست تا سوم معرفی شدند.

در رشته ترتیل سربازان نیز حسین فتاحی و امیر حسین زاد به ترتیب عنوان‌های نخست و دوم را کسب کردند.

در رشته مفاهیم سطح یک؛ سلمان کارگر و رضا رهگشا به عنوان نفرات نخست و دوم و در رشته مفاهیم سطح دو؛ حسین صبور، سیدمهدی حسین لر و محمد نجف پور به ترتیب به عنوان نفرات نخست تا سوم شناخته شدند.

در رشته سطح دو سربازان نیز وحسد حسنی رتبه نخست را از آن خود کرد.

نوید طباخی، کمال الدین محسنی، حسن شفیعی همچنین نفرات نخست تا سوم در رشته اذان پایوران و سیدعلی حسینی، سعید نجفی و محمدرضا مولایی نیز نفرات نخست تا سوم در رشته اذان سربازان منتخب و معرفی شدند.

رقابت 230 نفر در این دوره از مسابقات

سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن ویژه پایوران و کارکنان سپاه آذربایجان شرقی در حسینیه سپاه عاشورا برگزار شد.

مسئول برگزاری این مسابقات، هدف از برگزاری آن را اعتلای فرهنگ قرآنی در بین پایوران و سربازان و بهره گیری از مفاهیم  این کتاب آسمانی عنوان کرد.

علی اصغری با بیان اینکه این مسابقات در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و مفاهیم برگزار شد، افزود: 230 نفر در این دوره از مسابقات شرکت داشتند که 180نفر آن برادران و 50 نفر خواهران بودند.

وی ادامه داد: در آیین پایانی این مسابقات ضمن قدردانی از نفرات نخست تا سوم، نفرات نخست آن به مرحله کشوری این مسابقات معرفی می‌شوند.

دنیا تشنه قرآن/قرآن نرم افزار زندگی است

جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در آیین پایانی مسابقات استانی قرآن این سپاه، گفت: امروز دنیا به جایی رسیده است که تشنه قرآن است.

 علی‌حسین هاشم‌پور افزود: اگر دیروز انقلاب در برابر شرق و غرب بود امروز این انقلاب به جایی رسیده است که به برکت آن، اقصا نقاط دنیا تشنه قرآن و تفکر شیعی است.

وی این اشیاق را ظرفیت مهمی برای شکل‌گیری امت واحده عنوان و بیان کرد: باید برای شکل‌گیری این امت، قرآن با اهل بیت(ع) معرفی شود و سلفی‌ها و وهابیت و اسلام امریکایی و شیعه لندنی از اسلام ناب محمدی(ص) جدا شود تا به اشتراک برسیم.

هاشم‌پور با تاکید به اینکه تا مدعیان دروغین همچون وهابیت است قرآن مهجور خواهد بود، شکل‌گیری امت واحده را، راه علاج در برابر این مدعیان و بزرگترین رسالت هر فرد مسلمان دانست.

وی با بیان اینکه قرآن نرم افزار زندگی است، همراه بودن آن را با عترت سعادت بشری خواند و اظهار داشت: انسان تنها با قرآن صامت به سعادت نمی رسد مگر اینکه از قرآن ناطق نیز بهره‌مند شود.

جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با یاداوری اینکه قرآن باید به خوبی تبیین شود، ادامه داد: باید اصحاب قرآن بنابه تاکید قرآنی به بیان، آن را به زیبایی بیان کنند تا قرآن با محتوا با جهت دهی قرآنی، جامعه را از غربت رها کند.

آیین پایانی مسابقات استانی قرآن سپاه عاشورا ساعتی پیش با معرفی نفرات برگزیده در حسینیه این سپاه به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.