قدس آنلاین – ایلام: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: همایش اربعین حسینی بزرگترین تجمع دینی، فرهنگی و مذهبی در دنیا است.

همایش اربعین حسینی بزرگترین تجمع در دنیا

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه مرز مهران امن ترین و نزدیکترین راه دسترسی به عتبات عالیات است، اظهار داشت:  همه ساله زائرین زیادی برای سفر به کشور عراق از این مرز  بین المللی تردد  می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی انجام شده در سالجاری در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان مهران، افزود: اجرای طرح توسعه شبستان حرم مطهر امامزاده سید حسن (ع) مهران در دو طبقه انجام گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام  با بیان اینکه اعتباری بالغ بر2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است، بیان داشت: سوئیت های ویژه میهمانان امامزاده سیدحسن(ع) با زیر بنای 200 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 150 میلیون تومان به صورت 100 درصد اجرا شده است.

حجت الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه تکمیل بنای قدمگاه ابراهیم قتال(ع) و مسجد بانو با زیربنای 425 مترمربع، در دست اقدام است، یادآور شد: احداث سرویس های بهداشتی و تسطیح و محوطه سازی این مکان با اعتباری بالغ بر 270 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی استانی، کمک های مردمی و نذورات بقعه، هم اکنون با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه، دارای ظرفیت های خوبی در راستای رعایت امانت و تحقق نیات واقفین و خدمات رسانی به زائرین اربعین است، خاطر نشان ساخت: برای اربعین سالجاری نسبت به تجهیز بقاع متبرکه مسیر زائرین، پذیرایی، توزیع بسته های فرهنگی و برپایی ایستگاه های صلواتی، اقدامات مناسبی در استان صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تصریح کرد: همایش اربعین حسینی بزرگترین تجمع دینی، فرهنگی و مذهبی در دنیا است.

 گفتنی است، شهر مهران در 11 کیلومتری مرز  بین المللی ایران و عراق، یکی از مهمترین کانونهای انتقال و سفر زائرین عتبات عالیات در مناسبت های مختلف مذهبی از جمله ایام محرم و اربعین به شمار می رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.