قدس آنلاین- طوبی ساقی: مرگ مشکوک مرد جوانی که براساس شواهد اولیه، گویا دچار اختلاف‌های خانوادگی بوده است رقم خورد.

مرگ خودخواسته یک مرد در اوج اختلافات خانوادگی

به گزارش قدس آنلاین، در پی گزارش مرگ مشکوک مردی جوان در منزل مسکونی‌اش به پلیس 110، مأموران انتظامی مشهد مأموریت یافتند برای بررسی موضوع وارد عمل شوند. پلیس و اکیپ فوریت‌های پزشکی 115 دقایقی بعد در محل حاضر شدند. پلیس، جسد مرد جوان که حلق آویز شده و جان خود را از دست داده بود کشف و تیم اورژانس پزشکی با انجام معاینات اولیه مرگ مرد جوان را تأیید کرد.

پلیس مرگ مرد جوان در داخل منزل مسکونی را به بازپرس ویژه قتل اعلام کرد. با دستورات مقام قضایی، جسد برای تعیین علت و چگونگی مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده‌اند. آنچه براساس شواهد اولیه به دست آمده این که مرد جوان دچار اختلاف خانوادگی بوده است. اگر چه تحقیقات درباره علت و چرایی مرگ مشکوک این مرد جوان و روشن شدن چرایی و چگونگی ماجرا ادامه دارد اما آنچه به نظر می‌رسد این که بار دیگر ناآگاهی از مهارت‌های حل مسأله چنین ماجرای غم انگیزی را رقم زده است.

محمد ایرجی پور کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور خانواده درباره این ماجرای تأسفبار گفت: اگرچه واکاوی این گونه وقایع غم انگیز نیاز به بررسی علمی و مطالعه دقیق و کارشناسی دارد اما آنچه در نگاه اول می‌توان به طور کلی اظهارنظر کرد این که افراد باید مهارت‌های حل مسأله و مهارت‌های ارتباطی را در خانواده یاد بگیرند.

کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی افزود: زندگی مشترک فراز و نشیب فراوانی دارد و بروز مشکلات مختلف، به خوبی آشکار می‌سازد که زندگی همیشه به یک منوال نیست و پستی و بلندی دارد. گاهی همسران ناتوان از حل مشکلات خود، سکوت در پیش می‌گیرند و تلاش می‌کنند با مسکوت گذاشتن موضوع و حرف نزدن درباره آن، چالش را پشت سر بگذارند. سکوت ممکن است گاهی اوقات راهکار خوبی باشد اما بدون شک در بسیاری از موارد آسیب زننده است. زیرا بدنبال حاکم شدن سکوت در روابط همسران، طلاق عاطفی نیز پدید می‌آید. زوجی که همواره در مقابل هم سکوت پیشه می‌کنند، در واقع عواطف‌شان را سرکوب می‌کنند. سکوت در این حالت نوعی از بی‌توجهی محسوب می‌شود و در مقابل آزارهای دیگر، بدترین نوع محسوب می‌شود. البته سکوت در پاره‌ای از موارد، مثلاً در هنگام خشم و پرخاشگری و امثالهم که به تعدیل عواطف منجر می‌شود می‌تواند بسیار مفید و سازنده باشد. لیکن زوج‌ها باید به حدی از بلوغ رسیده باشند که بدانند چه زمانی سکوت به زندگی مشترکشان کمک می‌کند و چه زمان گفت‌وگو.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.