قدس آنلاین- یزد :مدیر اجرای سرشماری استان یزد گفت: با پایان یافتن مهلت 28 روزه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی (3 مهر تا 30 مهر)، استان یزد توانست با تحقق 162 درصدی هدف تعیین شده از سوی مرکز آمار ایران، در بین استانهای با رتبه عالی قرار گیرد

استان یزد رتبه عالی را در سرشماری اینترنتی کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، حمیدرضا نصیری زاده با بیان این خبراظهارداشت : 197 هزار خانوار با جمعیتی معادل 648 هزار نفر و 57.8 درصد جمعیت استان در این طرح مشارکت کردند.

وی افزود: شهرستان های بهاباد، تفت، ابرکوه، مهریز، خاتم، اشکذر، بافق، اردکان، میبد و یزد به ترتیب در رده های اول تا دهم قرار گرفتند بهاباد با 100 درصد و یزد با 48.8 درصد بیشترین و کمترین مشارکت جمعیت را داشتند.

مدیر اجرای سرشماری استان یزد گفت: همزمان با سرشماری اینترنتی، بیش از 320 مامور از روز چهارشنبه 28/7/95 کار مراجعه حضوری به منازل مردم را آغاز کرده اند ماموران از ساعت 8 صبح تا 8 شب به خانوارها مراجعه خواهند کرد و عملیات میدانی بدون تعطیلی تا 28 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نصیری زاده افزود :  مردم پس از اطمینان از به همراه داشتن کارت شناسایی، کاور سرشماری و تبلت، اطلاعات خود را در اختیار ماموران قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : این انتظار از خانوارها وجود دارد تا کدآماری 12 رقمی حاصل از ثبت نام در سامانه اینترنتی را در دسترس قرار دهند و هنگام مراجعه ماموران، به آنان تحویل نمایند.

امکان اصلاح اطلاعات خانوارها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد همچنین یادآور شد: از روز اول آبان ماه به مدت یک هفته، امکان اصلاح اطلاعات خانوارها و بازیابی کدآماری آنان برای یکبار فراهم شده است.

نصیری زاده تصریح کرد: خانوارها تنها یکبار می توانند نسبت به بازیابی کدآماری و اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند. 

وی افزود: خانوارهایی که به هردلیلی کدآماری 12 رقمی خود را در اختیار ندارند، می توانند با وارد نمودن کدملی سرپرست خانوار و تلفن همراهی که هنگام ثبت نام اینترنتی به سامانه داده اند، کد خود را بازیابی نمایند و سپس به اصلاح اطلاعات خود بپردازند.

مدیر اجرای سرشماری استان یزد گفت: خانوارها می توانند با وارد نمودن کدآماری، کدملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه، کد اعتبارسنجی 5 رقمی را دریافت کنند و سپس سامانه دسترسی آنان را برای ویرایش اطلاعات بازخواهد کرد.

وی خاطرنشان ساخت : در این مرحله امکان اضافه یا حذف عضو خانوار، اصلاح تاریخ تولد، مشخصات مسکن، وضعیت اشتغال و بیکاری و وضعیت سواد وجود دارد.

حمیدرضا نصیری زاده افزود: امکان اصلاح مشخصات جغرافیایی مسکن خانوار، تغییر کدملی سرپرست خانوار، حذف یا تعویض سرپرست خانوار، تغییر تلفن همراه سرپرست خانوار در این مرحله وجود ندارد.

قابل توجه خانوارهای غایب

مدیر اجرای سرشماری استان یزد خطاب به خانوارهایی که هنگام مراجعه مامور، در منزل حضور نداشته اند، گفت: چنانچه خانواری تا هنگام مراجعه مامور در سرشماری اینترنتی مشارکت نموده و کدآماری 12 رقمی در اختیار دارد، می تواند با استفاده از کد خانوار غایب (کد مندرج در برگه اطلاعیه الصاقی به درب منزل توسط مامور) به https://www.sarshomari95.ir وارد شده، و کدآماری خود را ثبت نماید.

وی خاطرنشان ساخت : خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده اند، می توانند با استفاده از کد خانوار غایب (کد مندرج در برگه اطلاعیه الصاقی به درب منزل توسط مامور )  به سایت https://www.sarshomari95.ir  وارد شده و بطور اینترنتی در سرشماری مشارکت نمایند.

نصیری زاده گفت: خانوارهایی که به اینترنت دسترسی ندارند می توانند از ساعت 8 صبح تا 8 شب با ستاد سرشماری شهرستان خود تماس حاصل نموده و بصورت تلفنی در سرشماری مشارکت نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در پایان از تمامی رده های اجرای سرشماری در استان و شهرستان ها، به سبب موفقیت در مرحله اول سرشماری قدردانی نمود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.