قدس آنلاین- بجنورد- کبری علی آبادی: رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بیماری ذغال بلوط ۲۰ میلیارد تومان به جنگل های استان خسارت وارد کرد.

ذغالی بلوط ۲۰ میلیارد تومان به جنگل های خراسان شمالی خسارت زد

اصغر سمیعی در گفت وگو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: ۴۰۰ هکتار ازجنگل های منطقه درکش استان به بیماری قارچی ذغال بلوط آلوده شد که خسارت هر هکتار از این کانون آلوده به ۶۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه این مناطق جنگلی به لحاظ اکولوژیکی، ژنتیکی و توریستی از حساسیت زیادی برای ما برخوردار است گفت: امسال اجرای پیشگیری از ابتلا به بیماری ذغالی بلوط در استان اجرا شد.

وی تصریح کرد: برای مهار بیماری، پایه های آلوده شناسایی و قطع شدند سپس در کوره های در داخل زمینی ایجاد شده، سوزانده شدند تا با معدوم سازی پایه های آلوده از تسریع این بیماری به سایر نقاط جنگلی جلوگیری شود.

سمیعی درخصوص علت آلوده شدن جنگل ها به بیماری ذغالی بلوط گفت: تنش های وارد شده به درختان بلوط که در سال های گذشته در اثر خشک سالی حادث شده، سبب ضعیف شدن درختان شده است و درختانی از مناطق جنگلی که در عمق کمتری از  خاک رویش داشته اند، بیشتر در معرض این بیماری قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.