وابسته نظامی سابق ایران در عربستان و مشاور فرمانده کل ارتش معتقد است: "سعودی ها افرادی هستند که ذاتا نظامی ساخته نشده اند و نظامی بار نیامده اند".

سعودی ها نظامی ساخته نشده اند و نظامی بار نیامده اند/سعودیها برای حفظ موجودیت خود به آمریکا متکی هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، با نگاه به اطلاعات و آمارهای منتشر شده در سطح جهانی، متوجه می شویم که پنج کشور از ده کشور پیشرو در خرید اسلحه متعلق به منطقه غرب آسیا هستند و این ناحیه ظرف ده سال آینده به بزرگ‌ترین بازار منطقه‌ای خرید تجهیزات دفاعی با ۱۱۰ میلیارد دلار بودجه تبدیل خواهد شد.
حرص و ولع سیری‌ناپذیر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی به خریداری تسلیحات و تجهیزات نظامی، منطقه غرب آسیا را به یکی از جذاب‌ترین بازارهای جهان برای تولیدکنندگان اسلحه در جهان تبدیل کرده است.

منصوری آرانی 3

بر اساس گزارش تحقیقی سالانه گروه اطلاعاتی نشریه دفاعی جینز چاپ بریتانیا، در سال ۲۰۱۴ عربستان سعودی هند را در خرید تسلیحات پشت‌سر گذاشته و به بزرگ‌ترین واردکننده سلاح و تجهیزات نظامی تبدیل شده است.
عربستان در سالهای گذشته و به صورت مستمر، قراردادهای تسلیحاتی متعددی را با کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی امضا کرده است؛ به اذعان قریب به اتفاق کارشناسان و صاحبنظران، نزدیکی هر چه بیشتر به "ناتو"، اصلی ترین و محوری ترین سیاست نظامی عربستان سعودی و سیاستمداران آن محسوب می شود.
اما سوال اینجاست که اصولا در صورت عدم خرید تسلیحات نظامی مدرن توسط عربستان که به عنوان پلَن A سعودی ها مطرح است،  آیا آنها می توانند پلَن B که به ساخت تجهیزات نظامی توسط متخصصانش مربوط می شود را در کشورشان اجرا کنند؟

منصوری آرانی 3

سعودی ها نظامی ساخته نشده اند و نظامی بار نیامده اند

عباسعلی منصوری آرانی وابسته نظامی سابق ایران در عربستان و مشاور فرمانده کل ارتش در این زمینه معتقد است: "سعودی ها افرادی هستند که ذاتا نظامی ساخته نشده اند و نظامی بار نیامده اند". 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه "سعودی ها در حوزه دفاعی و نظامی، تمام هم و غم خود را بر خرید سلاح متمرکز کرده اند" می گوید:" اصولا سعودی ها افرادی هستند که ذاتا نظامی ساخته نشده اند و نظامی بار نیامده اند و هیچ نوع روحیه جنگاوری و پشتکار در امور نظامی در آنها دیده نمی شود".

عربستان در تولید لوازم خانگی هم ضعیف است چه برسد به ساخت تجهیزات نظامی

منصوری آرانی در ادامه می گوید: "سعودی ها اساسا در مباحث مربوط به تولید و ساخت وسایل و تجهیزات حتی در مورد لوازم خانگی هم ضعیف هستند چه برسد به تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نظامی که همواره واردکننده محض آن بوده اند".
وابسته نظامی سابق ایران در عربستان می گوید: "سعودی ها می خواهند برای حفظ خودشان حتما باید در کنار یک متحد بزرگ مثل آمریکا باشند و یا یک سازمان نظامی مثل ناتو از آنها حمایت و حفاظت کند". 

منصوری آرانی 3

پاکستانی ها از ارتش عربستان خارج شدند

مشاور فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به نیروی انسانی عاریه ای عربستان سعودی به نکته جالبی اشاره کرد؛ وی در این رابطه گفت: "سعودی ها تا مدت زیادی از پاکستان برای ارتش خود نیروهای رزمی و جنگجو می گرفتند که با آغاز جنگ یمن، پاکستانی ها از ارتش عربستان خارج شدند". 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.