قدس آنلاین - ساری - حسین احمدی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مطالبات 650 میلیارد تومانی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل از بیمه‎ها خبر داد.

شرکت های بیمه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی را پرداخت نمی کنند

دکترقاسم جان‌بابایی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه در کنار این مطالبات، شرکت‌های دارویی از پرداخت دارو به دانشگاه امتناع می‏‌کنند، افزود: در حال حاضر مهمترین چالش طرح تحول سلامت، عدم دریافت منابع مالی از سوی ارگان‌های و نهادهایی است که به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهکارند.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی با مشکلات مالی مواجه هستند، اضافه نمود: وزرات کار، تعاون و رفاه اجتماعی به تعهدات خویش در این زمینه عمل نکرد و باعث شد که در پرداخت حقوق پرسنل مراکز درمانی دچار چالش شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اقدامات انجام شده طرح تحول سلامت در استان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، 48 میلیارد تومان برای هتلینگ 23 مراکز درمانی هزینه گردید.

دکتر جان‌ بابایی از برنامه ‌ریزی برای ساخت 14 کیلنیک ویژه در استان خبر داد و افزود: 7 مورد از این کلینیک ها تا پایان آذر ماه به بهره ‌برداری می‎رسد.

وی دیگر اقدامات انجام شده در حوزه درمانی را ارتقاء خدمات بلوک‎های زایمانی اعلام کرد و یادآور شد: 18 بلوک زایمانی در دست اجراست و زایشگاه های قائم شهر و فریدونکنار نیز به بهره برداریی رسیده است.

دکتر جان‌ بابایی با اعلام اینکه برای خرید ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی، بازار رقابتی ایجاد شد، تصریح کرد: انحصار خرید ملزومات در مراکز درمانی شکسته شد و ملزومات مورد نیاز با قیمت‌های مناسب و کمتر از قبل از طرح تحول سلامت، تهیه می‌‏شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس استان اشاره کرد و گفت: 12 اروژانس در حال ساخت است و 35 آمبولانس به مراکز درمانی اضافه شده است.

دکتر جان‌ بابایی از خرید 113 تخت ویژه در استان خبر داد و افزود: ساخت 5 مرکز غربالگری سرطان در دست اجراست.

وی یادآور شد: در حال حاضر برای تامین ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی و یا حقوق پرسنلی مجبور می‏‌شویم از محل اعتبارات عمرانی هزینه کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.