قدس آنلاین - زاهدان : رضا نجفی گفت : ۶۸ هزار و ۷۹۸ تن از مجموع گندم خریداری شده به سیلوهای استان حمل و ۲ هزار و ۲۰۰ تن آن به عنوان گندم بذری خریداری شده است.

خرید بیش از ۷۰ هزار تن گندم در سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ هزار و ۹۹۸ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان از اواسط اسفند پارسال تا پایان مهر سال جاری خریداری شد. 

رضا نجفی اظهار داشت: ۶۸ هزار و ۷۹۸ تن از مجموع گندم خریداری شده به سیلوهای استان حمل و ۲ هزار و ۲۰۰ تن آن به عنوان گندم بذری خریداری شده است. وی ادامه داد: در سال زراعی ۹۴-۹۵، ۷۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص یافت که ۳۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از این سطح زیر کشت، مربوط به شمال استان بود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان با قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی استان در ۱۳ مرکز خریداری و به سیلوها حمل شده است. نجفی ارقام گندم کشت شده در مزارع سیستان و بلوچستان را هامون، کراس بولانی، کویر، سیستان، افق و ارگ ذکر کرد و اظهارداشت: سال گذشته ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد. وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار بهره بردار استان در کار کاشت، داشت و برداشت گندم فعالیت دارند گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۶ با هدف مصرف بهینه آب و افزایش عملکرد در واحد سطح، کشت گندم از ۷۰ هزار و ۶۰۰ هکتار فعلی به ۶۷ هزار هکتار کاهش می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.