قدس آنلاین- بیرجند: استاندارخراسان جنوبی گفت: انعکاس خدمات دولت در سطح دستگاه ها از طریق رسانه ها ، می تواند منجربه ایجاد امید در جامعه و تقویت اعتماد عمومی نسبت به کل نظام شود.

انعکاس خدمات دولت سبب ایجاد امید در جامعه و تقویت اعتماد عمومی می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی  امروز در نشست با روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه روابط عمومی ها و تغییر نگاه ها نسبت به این مجموعه اثرگذار، گفت: وظیفه اصلی روابط عمومی ها ارتباط گیری با مردم و تقویت روزافزون این امر است و نباید نقش روابط عمومی ها در نصب پارچه و پلاکارد خلاصه شود.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را مجموعه ای به هم پیوسته از سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه دانست وتصریح کرد: اگر هر یک از این قوای سه گانه دچار چالش شده و یا با مشکلی مواجه شود کل نظام از آن متاثر خواهد شد و آسیب آن متوجه مجموعه حاکمیت خواهد بود.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی، با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید روابط عمومی ها را از پرداختن به اموری که جزو وظایف شان نیست خارج کنند، گفت: پرداختن به امور متفرقه و مباحثی که در زمره ماموریت های سازمانی روابط عمومی ها نیست می تواند آنها را از رسالت اصلی خود باز دارد.

پرویزی، با بیان اینکه در کلان کشور در حوزه اطلاع رسانی ضعف هایی در بدنه دولت وجود دارد، گفت: امید است روابط عمومی ها به جایگاه اصلی خود دست یافته و بتوان در حوزه اطلاع رسانی گام های جدی تری در زمینه انعکاس خدمات دولت در زمینه های مختلف برداشت.

استاندارخراسان جنوبی، با اشاره به اینکه در کنار خدمات و اقدامات، تنگناها و مشکلات موجود در بخش های مختلف نیز باید به اطلاع مدیران رسانده شود، گفت: مسئولین روابط عمومی ها باید با شهامت نقایص و کاستی هایی که در حوزه تحت مدیریت آن دستگاه وجود دارد را احصاء و به طرق مناسب به اطلاع مدیران دستگاه ذی ربط برسانند تا زمینه های حل مشکلات مردم نیز فراهم شود.

پرویزی، با بیان اینکه وظیفه روابط عمومی ها برقراری ارتباط دو طرفه بین مردم و مسئولین است، گفت: مسئولان روابط عمومی می توانند با بکارگیری روش های نوین در زمینه افکارسنجی بسیاری از مسائل و مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد را پیش بینی کرده و از وقوع بحران های احتمالی جلوگیری نمایند.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه روابط عمومی ها باید جلوتر از رسانه ها حرکت کنند، گفت: مسئولان روابط عمومی باید مراقبت کنند تا وعده های غیر عملی از سوی برخی سازمان ها به مردم داده نشود چرا که این امر جز بی اعتماد کردن مردم به نظام ثمره دیگری نخواهد داشت.

پرویزی، به مشکلات استان در زمینه های مختلف از جمله در زمینه های اعتباری و نیز پروژه های نیمه تمام عمرانی اشاره کرد و افزود: چندین هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بخش های مختلف در کنار ده ها پروژه عمرانی نیمه تمام، دولت را از حیث اعتباری و نیز منابع و امکانات در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

وی بیکاری را معضل ودغدغه بزرگ نظام دانست و تصریح کرد: حل این معضل بزرگ تنها با توسعه سرمایه گذاری و ایجاد زمینه های سرمایه گذاری مرتفع خواهد شد از اینرو لازم است تا روابط عمومی ها با انعکاس ظرفیت ها و مزیت های بزرگ استان زمینه توسعه این امر را در بخش های مختلف بیش از پیش در استان فراهم نمایند.

استاندارخراسان جنوبی، با بیان اینکه خراسان جنوبی در کنار محدودیت ها و مشکلاتی که دارد، دارای توانمندی ها و ظرفیت های بسیار بزرگی است یادآورشد: همه باید تلاش کنیم تا این پتانسیل ها به خوبی اطلاع رسانی شود تا سرمایه گذاران با طیب خاطر و با اعتماد کامل نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کنند.

وی انعکاس درست و دقیق اخبار را از جمله مهمترین وظایف روابط عمومی ها دانست وتصریح کرد: مدیران روابط عمومی می بایست از فضاهای نوین ارتباطی و ابزارهای جدید از جمله فضاهای مجازی به نحو مطلوب و مناسب بهره گیری کنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید تحلیل گر باشند نه توجیه گر، افزود: روابط عمومی ها با زمان شناسی و اشراف به حوزه سازمانی خود نباید به دنبال پوشاندن مشکلات و یا توجیه آنها باشند و اگر در بخشی مشکلاتی وجود دارد باید این مشکلات را صادقانه پذیرفت و در جهت رفع آنها با بهره گیری ازهمه ظرفیت ها اقدام کرد.

استاندار خراسان جنوبی، در پایان با بیان اینکه آماده مساعدت در زمینه برگزاری دوره های آموزشی ویژه روابط عمومی ها هستیم، گفت: مدیران روابط عمومی پیشنهادات اجرایی و کارشناسی شده خود را به منظور انعکاس بهتر و مطلوب تر خدمات دولت ارائه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.