قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل اینکه پلنگ در تله‌ای گرفتار نبوده و همچنین نیاز به مداوا نداشته لزومی برای بیهوشی و گرفتن پلنگ نبود.

لزومی برای بیهوشی و گرفتن پلنگ نبود/ ابتدا چوپانان به پلنگ حمله کردند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حمید قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تبریز اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش اکیپ‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از وضعیت پلنگ در دامنه جنوبی سهند شواهد نشان از این است که پلنگ بعد از استراحت و ذخیره انرژی از آن منطقه کاملا دور گردیده است.

 وی خاطر نشان ساخت: این پلنگ به هیچ وجه و مطلقا وارد روستا نگردیده و خارج از روستا بوده و به گفته خود چوپانان ابتدا آنها به پلنگ حمله نموده‌اند و پلنگ هم برای دفاع از خود به آنها حمله نموده است.

قاسمی گفت: ماموران حفاظت محیط زیست از ابتدا در محل حضور داشتند و به دلیل اینکه پلنگ در تله‌ای گرفتار نبوده و همچنین نیاز به مداوا نداشته لزومی برای بیهوشی و گرفتن این پلنگ نبوده است.

وی افزود: همکاران تلاشگر و بی‌ادعای محیط زیست با تمام توان در 24 ساعت گذشته اقدام به هدایت پلنگ به زیستگاه خود نموده اند لذا از عموم مردم محلی در خواست می‌گردد در صورت مشاهده هرگونه جانور وحشی مراتب را با شماره تلفن‌های 1812 و 1540 به این اداره کل اطلاع دهند و از هرگونه نزدیک شدن یا آزار این حیوانات خودداری نمایند.

حوالی ساعت 17 دیروز یک قلاده پلنگی به سه نفر از اهالی روستای قرطاول مراغه حمله و آنها را روانه بیمارستان کرد و اهالی روستا نیز پلنگ را زخمی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.