قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد گفت: در شرایطی که برنامه های توسعه و قطعنامه های سازمان ملل کاغذپاره تلقی شدند با اقداماتی رو به رو شدیم که بازارکار را محدود کرد، از این رو باید برای سیاست های جمعیتی چاره اندیشی کرد

بی توجهی به برنامه های توسعه، اشتغال جوانان را تهدید می کند

 به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد میرمحمدی در همایش ملی تحولات جمعیت، نیروی انسانی و اشتغال، به انفعالی بودن سیاست های جمعیتی اشاره کرد و اظهارداشت : برای هر مسئله ای سیاست گذاری لازم است و سیاست ها نیز به برنامه ریزی ویژه خود نیاز دارند

وی افزود: بی توجهی به سیاست های کلان، برنامه های پنج ساله و دیگر برنامه های سیاستی، کشور را به سوی شرایطی پیش می برد که سیاست گذاری های آن در حوزۀ جمعیت انفعالی، برداشت می شود که تا حدودی پذیرفتنی است.  
میرمحمدی تصریح کرد: در شرایطی که با رشد جمعیت روبه رو هستیم و باید بازارکار را گسترش دهیم با کارهایی مواجه می شویم که بازارکار را محدود می کند.

این مسئول خاطرنشان ساخت : کشور باید با دنیا در تعامل باشد، وارادات و صادرات داشته باشد و به مبادلۀ اطلاعات و انتقال فناوری بپردازد اما هنگامی که برنامه توسعه و قطعنامه های سازمان ملل کاغذ پاره تلقی می شود مجموعۀ اینها بازارکار را تهدید می کند.

استاندار یزد یادآور شد: اگر این اتفاقات نمی افتاد بسیاری از مسیرها برای جوانان باز بود و اگر در چارچوب سیاست های کلی کشور و برنامه های توسعه ای عمل می شد، با چنین وضعیتی روبه رو نبودیم.
وی افزود: اکنون ما با دغدغۀ اشتغال جوانان روبه رو هستیم و در این میان باید عوامل بیکاری را بشناسیم و مهمتر از همه فرهنگ کار و  کوشش را گسترش دهیم تا راه برای افرادی که آمادۀ کار هستند و شغل هم برای آنها وجود دارد هموار شود.

میرمحمدی همچنین گفت: از دیگر عواملی که موجب بیکاری در کشور ما شده است، رشد فناوری و تغییر ساختار بوده که منجر شده تا برنامه ها هماهنگ پیش نروند.

استاندار یزد به بیکاری فصلی و دوره ای اشاره کرد و تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که برخی شغل ها فصلی هستند و برخی دیگر نیز به دلیل قرار گیری در شرایط فعلی به صورت دوره ای رخ داده است که همۀ این ها از عوامل بیکاری کنونی در کشور ما بوده اند.
وی افزود: افزایش رشد جمعیت در کشور، افزایش نرخ مشارکت به ویژه مشارکت زنان، همخوان نبودن تخصص با بازارکار، دیوان سالاری و نارسایی قوانین و مقررات، کاهش رشد اقتصادی، بی ثباتی سیاست های اقتصادی، نوسانات نرخ ارز و تورم و نیز گسترش نیافتن فرهنگ کارآفرینی از دیگر عواملی است که به بیکاری در کشور دامن زده است.

استاندار یزد با بیان اینکه در یزد ایده های خوبی در زمینۀ افزایش اشتغال داده شده، گفت: استان اقدامات مؤثری از نظر خوداشتغالی انجام داده که هدفش کارآفرینی و جذب نیروی جوان بوده است.
استاندار خاطرنشان ساخت : استان برای رشد اشتغال قوانین و مقررات را در اختیار سرمایه داران داخلی و خارجی قرار داده است و با ارائۀ تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی و نیز مبارزه با قاچاق کار و ارز، پهنه بندی فعالیت های صنعتی و گردشگری و انرژی، جذب فرصت های سرمایه گذاری، تصویب منطقۀ ویژۀ علم و فناوری و گسترش مراکز رشد و پارک های علم و فناوری برای رشد اشتغال کوشش کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.