قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: با ابتکار محمدرضا مروارید استاندار ایلام، نشست استانداران ایلام( ادوار بعد از انقلاب ) در محل استانداری ایلام برگزار شد.

ترسیم نقشه توسعه همه جانبه ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، یکی از استانداران اسبق ایلام در  این نشست، راهکارهای توسعه استان ایلام را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد و اظهار داشت: باید قبل از پرداختن به  بعد سخت‌افزاری توسعه، به بعد نرم‌افزاری آن بپردازیم.

 مجتبی اعلایی به نقش مردم استان ایلام در توسعه اشاره کرد و افزود: نباید توسعه را صرفاً پروژه محور کنیم.

معاون اسبق سیاسی و امنیتی و سرپرست استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: باید همزمان با توسعه اقتصادی زیربنایی و زیرساختی، توسعه فرهنگی را مورد توجه قرار دهیم تا توسعه کامل بوجود بیاید.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی اظهار داشت: در زمینه فرهنگی لازم است کار بیشتری در استان ایلام صورت گیرد.

یکی دیگر از استانداران اسبق ایلام و عضو کمیته استانی نیز در این نشست گفت: به همت مروارید استاندار فعلی ایلام یک ظرفیت خوبی برای توسعه در استان ایجاد شده است.

 میرمحمد غراوی با بیان اینکه همکاران استان به خوبی کار بلد هستند، اظهار داشت: این اراده در استان وجود دارد که به نسبت دورانی که بنده حضور داشتم، کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌های تأثیر گذار در استان باعث ایجاد انگیزه و نشاط در مردم می شود که امیدوارم استمرار داشته باشد، افزود: انچه ما را به یک هدف مشخص نزدیکتر می‌کند، وضعیت توسعه استان است به این معنا که از زمان تصدی مسئولیت، بدانیم که در شاخص‌های مختلف چه بودیم و بعد از ترک مسئولیت، این شاخص‌ها را چقدر تکان دادیم.

 استاندار اسبق ایلام با بیان اینکه ما باید شاخص‌های استانی را در بخش‌های مختلف با شاخص‌های کشوری و حتی جهانی مقایسه کنیم تا ببینیم به کجا رسیدیم، بیان داشت: آنچه ما را به این هدف نزدیک می‌کند، داشتن سند توسعه است.

میرمحمد غراوی با اشاره به اینکه مخازن عمده نفت و گاز و منابع آب و خاک یکی از مؤلفه‌های اصلی استان برای توسعه است و در حوزه آب و خاک استان، بسیار خوب کار شده است، یادآور شد: اگر چه استان ایلام به خوبی راه خود را پیدا کرده اما در سطح ملی به خوبی به استان توجه نشده است.

وی خاطرنشان ساخت: از جمله این کم توجهی ها، برداشت نفت عراقی‌ها از مخازن نفت و گاز مشترک است که آنها در حال برداشت هستند و ما نتوانستیم کاری را از پیش ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان و عضو کمیته استانی ایلام نیز در این نشست با تأکید بر توسعه استان گفت: تقویت نگاه مالکانه و مسئولانه در جامعه باید مبنای کار قرار گیرد.

علی اوسط هاشمی اظهار داشت: ما نیازمند یک توسعه همه جانبه ای هستیم که بتواند اهداف مختلف را با محوریت انسان محقق بسازد و ما با این توسعه فاصله داریم.

وی با بیان اینکه ایلام با یک فصل نوین و با یک نگاه نو روبرو است، افزود: سهم ایلام در بخش ملی امروز پررنگ شده و این یک فرصت بی بدیل و ارزشمند است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت:ما باید فرصت سازی‌ها را مورد توجه قرار دهیم و به نحو احسن، توسعه نگاه را به توسعه استان تبدیل کنیم.

گفتنی است 12 استاندار و معاون استانداری ایلام در ادوار گذشته، روزهای پنج شنبه و جمعه میهمان مردم ایلام بودند که پس از حضور در گلزار شهدای ایلام، از زیرساخت ها و اقدامات انجام شده در مرز بین المللی مهران بازدید کردند و سپس در نشست هم اندیشی حضور یافتند و در موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند و نقشه توسعه ایلام را ترسیم کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.