قدس آنلاین – یزد: هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت‌شناسی ایران با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از صاحب‌نظران حوزه جمعیت‌شناسی، مسئولان کشوری و استانی و دانشجویان در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد به کار خود پایان داد.

پایان کار هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت‌شناسی ایران در دانشگاه یزد

به گزارش قدس آنلاین  از یزد ، رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور و دبیر علمی این همایش در این مراسم گفت: موج عظیم و فرحبخش و با نشاط نسل جوان و تحصیلکرده جامعه امروز نویدبخش تحولات ارزشمندی در کشور است که باید از این سرمایه‌های ارزشمند نهایت استفاده را ببریم تا آینده روشن کشور را تضمین کنیم.

دکتر محمدجلال عباسی حضور توانمند زنان را مایه مباهات و افتخار کشور دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولان، محققان و اندیشمندان بتوانند با همکاری از این پتانسیل ارزشمند برای سرافرازی ایران استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اهمیتی که این نیروی عظیم جوان و تحصیلکرده در کشور دارد و ضرورت توجه به مسئله اشتغال و بیکاری آنان، انجمن جمعیت‌شناسی ایران هشتمین همایش خود را با این عنوان آغاز کرد.

دبیر انجمن جمعیت‌شناسی ایران در ادامه گفت: با توجه به چندبعدی بودن موضوع اشتغال در این همایش با همکاری صاحب‌نظران چندین رشته مختلف از جمله جمعیت‌شناسی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، مدیریت و حقوق به بحث اشتغال پرداخته شد.

دکتر عباسی اظهار داشت: ‌ بحث اشتغال صرفا یک بحث علمی و آکادمیک نیست بلکه مستلزم همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است و در این همایش نیز شاهد حضور چندتن از مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشوری و استانی بودیم.

وی افزود:‌ مقالاتی که در این همایش دوروزه ارائه شد بیانگر پیچیدگی و اهمیت موضوع اشتغال است و توجه ریاست جمهوری به اهمیت اشتغال و حل معضل بیکاری در جامعه به عنوان یکی از مسایل مهم جامعه بسیار ارزشمند است و مسئولیت محققان، سیاستگذاران و مدیران اجرایی کشور را زیاد می‌کند.

وی تصریح کرد: این همایش به دلایل مختلفی از جمله پتانسیل استان به عنوان سمبل کار، تلاش و کوشش و همچنین پتانسیل گروه جمعیت‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد با توجه به راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد و دکترا در رشته جمعیت‌شناسی، در دانشگاه یزد برگزار شد.

در پایان این همایش از سوی موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور لوح تقدیر به دکتر محمد میرزایی رییس انجمن جمعیت‌شناسی ایران و دکتر حبیب‌الله زنجانی رییس سابق این انجمن اهدا شد.

همچنین لوح سپاسی از سوی دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد به دکتر محمد میرزایی و دکتر محمدجلال عباسی رییس و دبیر انجمن جمعیت‌شناسی ایران اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.