قدس آنلاین- گیلان - نرجس غلام پور : قاچاقچیان به دلیل ارزش بالای مالی شاهین های تالاب امیرکلایه شبانه روز به فکر زنده گیری این پرندگان هستند.

شاهین های گران تالاب امیرکلایه قاچاقچیان را بی خواب کرده اند

یک بهله شاهین که در دام قاچاقچیان پرندگان شکاری گرفتار شده بود قبل از اینکه توسط بازگیران غیر مجاز اسیر شود با تلاش و هوشیاری مامورین یگان حفاظت و همچنین پایش مستمر مناطق تحت حفاظت در حوزه شرق گیلان،از دام نجات پیدا کرد.

رحمان پور حسین رییس پاسگاه محیط بانی تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان با اعلام این مطلب افزود:با افزایش فعالیت فصلی شکارچیان غیر مجاز برای زنده گیری پرندگان با ارزش شکاری با هماهنگی فرماندهی یگان استان ضمن افزایش گشت های محسوس و نامحسوس در حوزه تالاب،جستجو برای کشف و ضبط دام های زنده گیری این گونه های ارزشمند را در اولویت ماموریت های اجرایی قرار داده اند.

وی ادامه داد:این شاهین داخل یک تله درختی که بصورت ماهرانه ای تعبیه شده بود به دام افتاده بود که پس از نجات،تیمار مناسب و اطمینان از صحت و سلامت آن در منطقه تالاب بین المللی امیرکلایه رهاسازی شد .

رییس پاسگاه محیط بانی تالاب بین المللی امیرکلایه تصریح کرد:با توجه به ارزش مالی بالای این پرندگان شکاری و علاقه زیاد شکارچیان و قاچاقچیان به صید و زنده گیری آنها پرسنل یگان استان طی هفته های گذشته تعداد زیادی از تله های زنده گیری را در زیستگاه پرندگان شکاری در استان مانند پارک ملی بوجاق،تالاب های بین المللی انزلی و امیر کلایه،تخریب کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.