قدس آنلاین - کرمان : مدیرکل بهزیستی استان کرمان از راه‌اندازی خانه‌های کوچک معلولان و افراد بی‌سرپرست در استان کرمان در قالب تفاهم‌نامه ایران و آلمان خبرداد و گفت: این طرح در تفاهم‌نامه در استان کرمان به عنوان پایلوت اجرایی می‌شود.

راه‌اندازی خانه‌های کوچک معلولان و افراد بی‌سرپرست در کرمان

به گزارش قدس آنلاین، عباس صادق‌ زاده صبح امروز در  نشست بررسی زمینه‌های همکاری تفاهم‌نامه ایران و آلمان در نشست تخصصی دبیران مناطق ششگانه سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی مأموریت‌های متعددی برای رفاه و سلامت اجتماعی بر عهده دارد اظهار داشت: برای اینکه این سازمان بتواند در مأموریت‌های خود موفقیت‌های به روزی داشته باشد باید تعاملات بین‌المللی خود را برای دریافت تجارب با سازمان‌های همسو و هم‌ماموریت در سراسر دنیا توسعه دهد.

وی افزود: این اداره کل در دو سال گذشته با بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی که ماموریت‌هایی مانند سازمان بهزیستی در ایران را دارند برنامه‌ها و تعاملات خوبی داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان  گفت: یکی از این سازمان‌ها در برلین آلمان در زمینه توانمندسازی معلولان ماموریت‌ها و موفقیت‌های خوبی داشته و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه تنظیم شده که تاکنون حدود 20 نفر از کارشناسان بهزیستی کشور برای دریافت این اطلاعات در آلمان حضور پیدا کرده‌اند.

صادق‌زاده با بیان اینکه دبیران مناطق شش‌گانه بهزیستی کشور در صدد هستند تا  پروژه‌هایی را با این سازمان‌ها در استان‌های کشور و به شکل پایلوت آغاز کنند، گفت: استان کرمان ظرفیت اجرای برگزاری بسیاری از برنامه‌های سازمان بهزیستی را دارد.

وی با اشاره به اینکه این تعاملات در همه استان‌های کشور وجود دارد افزود: نشست‌های منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های علمی در امور بین‌الملل کمک بسیار خوبی در راستای توانمند سازی جمعیت هدف سازمان بهزیستی خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی می‌توانیم صاحب یک برنامه‌ریزی با اهداف سازمانی باشیم تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل مناطق ، نگاه متفاوتی نسبت به گذشته در حوزه ظرفیت‌های علمی در امور بین‌الملل داشته باشیم و از ظرفیت‌ همه استان‌ها در این راستا استفاده کنیم.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های علمی و بی‌نظیری در حوزه اهداف سازمان بهزیستی از سوی خیرین در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه آنچه در این تفاهم‌نامه عملیاتی شده در زمینه خودیاری  معلولان است اما به زودی دامنه این تفاهم به سایر گروه‌های هدف تسری می‌یابد افزود: موضوع خانه‌های کوچک معلولان و افراد بی‌سرپرست یکی از مسائلی است که در این تفاهم‌نامه طراحی شده و بر اجرایی شدن آن تأکید داریم.

صادق زاده با اشاره به اینکه این خانه‌ها تلفیق و ترکیبی از معلولان و افراد بی‌سرپرست و نیازمند است  خاطرنشان کرد: این طرح در تفاهم‌نامه در استان کرمان به عنوان پایلوت اجرایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان از برپایی خانه‌های کوچک معلولان و افراد بی‌سرپرست در استان کرمان در قالب تفاهم‌نامه ایران و آلمان خبرداد و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در راستای تلفیق معلولان با محدودیت‌های خفیف تا متوسط در جامعه که در حال حاضر در مراکز نگهداری بهزیستی زندگی می‌کنند، خانه‌های مستقل با ظرفیت‌های محدود راه‌اندازی می‌کند.

صادق زاده گفت: مددجویان در خانه‌های کوچک نقش فرزندی خود را در خانه بازیافته و مهارت‌های خودباوری و روزمره زندگی را ایفا می‌کنند تا بتوانند پس از آموزش این مهارت‌ها به شکل مستقل در جامعه زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح افراد معلول و بی‌سرپرست در کنار هم در یک خانه قرار می‌گیرند و با کمک رساندن به یکدیگر از کمک‌های بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مهدی میرشاولد مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید شرایط را برای استفاده از ظرفیت‌های علمی در امور بین‌الملل سازمان ایجاد شود، اظهار داشت: تاکنون دو تفاهم‌نامه با موسسات خیریه مردمی بین‌المللی در حوزه استفاده از ظرفیت‌های علمی در موضوعات بهزیستی منعقد شده است.

وی  روند پیشرفت  اجرایی تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با موسسه مردمی لبنزهیلفه  برلین آلمان خوب ارزیابی کرد و  افزود: این موسسه تاکنون سه بازید در حوزه‌های مختلف بهزیستی از استان‌های کشور داشته و سه برنامه‌ بازدید نیز در این تفاهم‌ها طراحی شده است.

میرشاولد با بیان اینکه حدود 20 استان در این سه دوره بازید برای کسب تجارب  موسسه مردمی  لبنز هیلفه برلین به آلمان اعزام شده اند بیان کرد: در این بازیدها به دنبال عملیاتی شدن تجارب با توجه به شرایط جغرافیایی کشور هستیم.

وی با ابراز امیدواری گفت:  این دیدارها و دوره‌های آموزشی تبدیل به یک اقدام در کشور می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: حوزه بین‌الملل سازمان بهزیستی در همه حوزه‌های سازمان آمادگی کامل برای پیاده ‌سازی و پیگیری موضوعات بین‌الملل را دارد.

رامین رضایی مدیرکل مراکز امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشورنیز دراین نشست با تأکید براینکه سازمان بهزیستی دارای تجربیات زیادی در حوزه‌های مختلف است اظهار داشت:  سازمان بهزیستی علاوه بر اینکه دریافت‌کننده دانش‌ و تجربیات باشد می‌تواند دانش‌ و تجربیات خود را به سایر سازمان‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف اجتماعی منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در سازمان بهزیستی وجود دارد افزود: باید فرصت‌های استفاده از تجربیات  و دانش‌ بین‌المللی در بین استان‌های کشور در حوزه بهزیستی توزیع شود.

مدیرکل مراکز امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حوزه تعاملات به این نقطه رسیده که تبادل تجربیات بین‌المللی در آن انجام می‌شود گفت: ظرفیت‌های موسسه مردمی لبنز هلیفه برلین آلمان بعد از بازدید بسیار  کمک کرد که بتوانیم بخشی از تجارب این موسسه را در حوزه توانمندسازی معلولان در کشور اجرایی کنیم.

رضایی با بیان اینکه باید خروجی این تجربیات در کشور مشاهده شود تصریح کرد: اگر قرار است اتفاق جدیدی در حوزه توانمندسازی معلولان  در کشور رخ دهد باید در مسیر اهداف  سازمان بهزیستی باشد.

وی با بیان اینکه این نشست در راستای سیاست‌های استان‌ها و روابط بین‌المللی  تشکیل شده است خاطرنشان کرد: استفاده از  بازیدها از موسسه مردمی هیلفه برلین آلمان در بین  همه مدیران و کارشناسان استانی سازمان بهزیستی توزیع شود.

جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد صبح امروز در نشست بررسی زمینه‌های همکاری تفاهم‌نامه ایران و آلمان در نشست تخصصی دبیران مناطق شش‌گانه سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه استان‌ها نیز باید درگیر ظرفیت‌ها و تجارب در موضوعات مرتبط با سازمان بهزیستی در امور بین‌المللی شوند اظهار داشت: تبادل اطلاعات علمی در سازمان بهزیستی باید به شکل تخصصی به روز شود.

  وی با اشاره به اینکه بسیاری از شیوه‌ها در حوزه‌های بهزیستی تغییر کرده و به طور قطع این نوع تعاملات به اهداف سازمانی ما بسیار کمک خواهد کرد افزود:هر چه از ظرفیت‌های علمی بین‌المللی در حوزه بهزیستی استفاده کنیم  پاسخگویی به جامعه هدف آسان‌تر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزدنیز با بیان اینکه باوجود ظرفیت‌ها و اعتبارات فعلی سازمان بهزیستی  نیز می‌توان با استفاده از فضای تعاملات علمی در امور بین‌الملل خدمات کامل‌تری را به جامعه هدف ارائه داد تصریح کرد: بستر تعاملات امور بین‌لمللی در زمینه علمی در سازمان  در راستای همه اهداف برنامه‌ریزی شود.

عفتی در ادامه  با بیان اینکه اگر در سازمان بهزیستی به این موضوع به شکل ساختاری توجه شود می‌توان مسئولیت‌ها را به عهده  استان‌ها گذاشت افزود: باید موضوعات علمی بین‌المللی در حوزه بهزیستی با مطالعات قوی و ساختارمند طراحی شوند.

تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی و موسسه مردمی لبنز هیلفه آلمان در گذشته به امضای طرفین قرارداد رسیده است امروز به عنوان پایلوت نخستین پروژه اجرایی آن با عنوان توانمندسازی معلولان و دریافت اطلاعات و تجارب کشور آلمان در استان کرمان و سایر استان هایی که آمادگی دارند راه اندازی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.