مقامات پارلمان اروپا با بدبینی به وضعیت فعلی اتحادیه اروپا نگریسته و خواستار اصلاحات گسترده و فوری در این اتحادیه هستند.

 اصلاحات فوری و گسترده برای اتحادیه اروپا در راه است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، این روزها در پارلمان اتحادیه اروپا در این باره بحث می شود که این اتحادیه  چگونه بعد از خروج انگلیس و مسائل پیش آمده در روند مذاکرات قرارداد تجارت آزاد با کانادا موسوم به ستا می تواند نوسازی شود. در این میان مسئله بزرگ در این اتحادیه ناسیونالیسم روزافزون در بین کشورهای عضو است.

"مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا با بدبینی درباره وضعیت فعلی اتحادیه اروپا سخن گفته و اظهار داشت: وضعیت اروپا دراماتیک و  نگران کننده است. ما در معرض خطر جدایی و فروپاشی قرا داریم. اما با این حال شکست این اتحادیه خطای تاریخی خواهد بود.

"شولتز" همچنین تاکید کرد که ایده اروپایی از طرف جنبش های افراط گرا و دولت های ملی گرا در این اتحادیه در معرض خطر قرار دارد. ما باید دوباره اعتماد را به دست آورده و بسیج شده و اصلاحات را در پیش گیریم.

"المار بروک"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا نیز تاکید کرد که مسئله خروج و مذاکرات درباره قرارداد تجارت آزاد با کانادا موسوم به ستا  دوباره مسئله لزوم اصلاحات فوری در اتحادیه اروپا را نشان داد. بعضی وقت ها امور تازه زمانی پیش می رود که فجایع جلوی در خانه ما قرار می گیرند.

به این ترتیب در حالی که رهبری اروپا همچنان با این پیشنهادات برای اصلاحات اساسی به دیده تردید می نگرد در حال حاضر در پارلمان اتحادیه اروپا گزارش های ابتکاری ارائه می شود که در آن شرایط فعلی اتحادیه اروپا بسیار مورد انتقاد قرار گرفته و همزمان پیشنهادات اصلاحی برای ساختارهای کارآمد ذکر شده است. این گزارش ها چندی پیش در سمیناری در بروکسل با موضوع آینده اتحادیه اروپا ارائه شده و به زودی علنی می شود.

یکی از گزارش هایی که پارلمان اروپا ارائه داده است با محتوای " بهره برداری از پتانسیل پیمان لیسبون" بوده که نویسندگان اصلی آن المار بروک و همکار ایتالیایی وی مرسدس برسو بودند. در این گزارش آمده است که ما می توانیم خیلی چیزها بدست آوریم اگر قراردادهای فعلی بهتر مورد استفاده قرار گیرند. سرخوردگی ها و درماندگی ها منتسب به این قراردادها نبوده بلکه به نحوه استفاده از آن ها بر می گردد.

در این گزارش برخی پیشنهادات اصلاحی ارائه شده از جمله اینکه شورای اروپایی باید به یک اتاق واقعا قانونگزار تبدیل شود. باید یک قوه مقننه دو مجلسی متشکل از شورا، پارلمان و کمیسیون به عنوان سیستم اجرایی فعال شوند. یک وزیر دارایی اروپایی باید معرفی شود.

"المار بروک" بر این عقیده است که با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ما باید مکانیسمی برای یک سیاست اقتصادی واحد اروپایی داشته باشیم که به این ترتیب هر کشوری قوانین دلخواه خود را اجرا مکند. به این ترتیب ما می توانیم با پوپولیسم مقابله کنیم.

یک گزارش دیگر از طرف یک نماینده بلند پایه بلژیکی در پارلمان اروپا ارائه شده که مسئله اصلی در این اتحادیه را بازگشت به ملی گرایی ارزیابی کرده و برخی پیشنهادات اصلاحی برای این اتحادی را ارائه داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.