قدس آنلاین- بیرجند: استاندارخراسان جنوبی با تاکید بر انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه بیرجند و سایر دانشگاه ها گفت: پژوهش هایی که در دستگاه های اجرایی صورت می گیرد باید کاربردی بوده و بتواند گرهی از مشکلات استان باز کند.

پژوهش های دستگاه های اجرائی خراسان جنوبی باید کاربردی اجرا شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی، عصرامروز در نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه بیرجند به سابقه علمی خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهارداشت: باتوجه به کم بودن اعتبارات پژوهشی در دستگاه های اجرایی، مدیران باید نهایت تلاش خود را صورت دهند تا بتوان از این اعتبارات به نحو بهینه و مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انجام پژوهش ها، باید نیازهای استان احصاء شود، گفت: کارهای پژوهشی و تحقیقاتی زمانی که با مشورت اساتید مجرب دانشگاهی به انجام برسد، قطعاً دارای نتایج و آثار موردنظر خواهدبود.

 استاندار خراسان جنوبی گفت: مطابق باسیاست های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه کیفی سطح آموزشی می بایست مورد توجه و تاکید برنامه ریزان در این زمینه قرار گیرد.

پرویزی تاکید بر ضرورت توسعه رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف در سطح دانشگاه ها گفت: رشته های جدید نیز می بایست بر اساس نیاز جامعه و ضرورت های جدیدی که شکل می گیرد دنبال و اجرایی گردد.

وی با تاکید بر برگزاری نشست های دانشجویی گفت: مسئولان ذیربط مشکلات موجود در این بخش ها را صادقانه با دانشجویان درمیان بگذارند و مطمئن باشند که دانشجویان نیز کمبودهای موجود را خواهند پذیرفت.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه کیفی آموزش ها در دانشگاه دارای آثار بلند مدتی خواهد بود گفت: اگر به توسعه کمی صرف توجه شود این امر دارای آثار مخربی مطلوبی نخواهد بود و ممکن است موضوع آموزش را در بلند مدت تحت تاثیر قرار دهد.

پرویزی با بیان اینکه در سه سال اخیر دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه کمک به دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی به انجام رسانده است گفت: آماده پیگیری مشکلات دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح وزارتخانه ذی ربط هستیم از اینرو مشکلات موجود باید احصاء و اولویت بندی شده تا بتوان در مرکز پیگیری های موثرتری را در راستای رفع آنها صورت داد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات موجود در دانشگاه بیرجند و سایر مراکز دانشگاهی با یک تعامل بین بخشی از سوی دستگاه های اجرایی ذی ربط قابل حل شدن است، گفت: دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با دانشگاه بیرجند به منظور رفع مشکلات دانشجویان به انجام برسانند.

استاندار خراسان جنوبی پی از این نشست از دانشکده ها و بخش های مختلف دانشگاه بیرجند بازدید کرد و از نزدیک درجریان مسائل، مشکلات و درخواست های این دانشگاه قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.