قدس آنلاین- کاهانی مقدم: دو دانشجو که با راه‌اندازی کانالی تلگرامی، با ترفند فروش شال‌های متبرک (غیرواقعی) اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند.

کلاهبرداری به بهانه فروش شال متبرک

بازپرس شعبه 207 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در این باره گفت: شناسایی و دستگیری این متهمان، در پی شکایت حراست آستان قدس رضوی مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی و فروش شال‌های معمولی به جای شال‌های متبرک حرم مطهر، در دستور کار قرار گرفت.

قاضی جواد جاویدنیا ادامه داد: در همین راستا تیمی از مأموران پلیس فتای خراسان رضوی عهده دار بررسی موضوع شدند. این مأموران در تحقیقات علمی و فنی خود دریافتند دو جوان دانشجو که اصلاً خادم حرم نیستند، با ترفندهای مختلفی همچون زیارت نیابتی حرم مطهر رضوی، فروش شال‌های متبرک‌ شده با ضریح حضرت رضا(ع) و ایجاد مسابقه‌های صوری، مبالغی را از افراد مختلف در سراسر کشور کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از شناسایی دو نفر عاملان این کلاهبرداری‌ها، آن‌ها را به مقر پلیس احضار کردند. این دو متهم که سابقه کیفری ندارند، در بازجویی‌ها عنوان داشتند به منظور جلب اعتماد مشتریان خود برای فروش شال‌ها، عکس‌هایی را از مراحل متبرک‌سازی این شال‌ها از زمان خرید تا مرحله نهایی، برای افراد ارسال می‌کردند و شال‌های ٢۵هزارتومانی را به مبلغ ۵٠هزار تومان می‌فروخته اند.

قاضی جاویدنیا خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این، متهمان روزهای چهارشنبه برای زیارت نیابتی، از سوی افرادی که خارج از مشهد هستند و شوق زیارت امام‌رضا(ع) را دارند، ثبت نام می‌کرده‌اند.

بازپرس شعبه 207 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: تحقیقات از این دو متهم که پنجشنبه گذشته شناسایی و تحت بازجویی قرار گرفتند، تا شناسایی تمام جرایم ارتکابی آنان و تکمیل پرونده ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.