به دنبال تمسخر رئیس جمهور مصر توسط وزیر اسبق سعودی و دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، دولت مصر اعلام کرد که مراتب اعتراض خود را به این سازمان ابلاغ خواهد کرد.

خشم مصر از وزیر سعودی برای تمسخر السیسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پنجشنبه گذشته «ایاد مدنی» دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در نشستی در تونس در حین خطاب قرار دادن «الباجی السبسی» رئیس جمهور تونس به اشتباه السیسی را به زبان آورد و گفت: جناب آقای القائد الباجی السیسی رئیس جمهور تونس... (با خنده) ببخشید السبسی، این اشتباه فاحشی است و مطمئنا جناب آقای رئیس جمهور در یخچال شما چیزی بیش از آب پیدا می شود (خنده).

اشاره مدنی به اظهارات اخیر السیسی در کنفرانس هفته گذشته جوانان در شرم الشیخ بود که طی آن السیسی گفته بود: من هم جزئی از شما هستم... من به مدت 10 سال در یخچال خانه ام تنها آب بود، اما هیچ کس صدای اعتراض مرا نشنید و لب به اعتراض باز نکردم.

این اظهارات السیسی اخیرا در شبکه های اجتماعی بازتاب های زیادی داشته و کاربران هشتگی تحت عنوان «ثلاجه السیسی» (یخچال السیسی) باز کرده و وی را به تمسخر گرفتند.

از سوی دیگر وزارت خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد: مصر رفتار تأسف بار دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و اشاره وی به رئیس جمهور مصر در جریان افتتاح کنفرانس ایسیسکو در تونس را رصد کرد و نماینده مصر در این سازمان ماموریت یافت تا مراتب اعتراض مصر به این رفتار مدنی را ابلاغ نماید.

در همین راستا روز گذشته نیز مصر در بیانیه وزارت آموزش و پرورش از مدنی انتقاد کرد اما مدنی از این سخنان خود عذرخواهی کرده و گفت که این سخنانش مزاح و شوخی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.