قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی :مدیر عامل شرکت بهره­ برداری نفت و گاز مارون گفت : ظرفیت جمع آوری گازهای همراه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به میزان هشت میلیون و ۵۰۰ هزار فوت مکعب در روز افزایش یافت.

 افزایش ظرفیت جمع آوری هشت  میلیون و ۵۰۰ هزار  فوت مکعب گاز همراه نفت در مارون

مدیر عامل این شرکت اظهار داشت: ظرفیت دریافت گازهای همراه نفت در کارخانه گاز و گاز مایع شماره 400 با هدف جمع آوری و دریافت بخشی از گازهای مازاد در حال مشعل مرحله دوم شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون و جلوگیری از گازسوزی به میزان 8 میلیون و 500 هزار فوت مکعب در روز آزادسازی شد.

 مهندس جهانگیر پورهنگ ضمن تاکید بر انجام هرگونه اقدام در راستای صیانت از منابع هیدروکربوری شرکت گفت: این میزان ظرفیت به گازهای تفکیکی مراحل پایین آسماری واحد بهره برداری کوپال که پس از جمع آوری و فشارافزایی در ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری کوپال، به مرحله دوم کارخانه گاز و گاز مایع 400 ارسال می گردید، اختصاص داشت که با انجام اصلاحیه­ای امکان ارسال این مقدار گاز به کارخانه های گاز و گاز مایع 700 و 800 فراهم گردید و از این ظرفیت جهت جمع آوری سایر گازهای مرحله دوم مازاد شرکت بویژه واحد مارون 4 ، استفاده خواهد شد.

وی افزود: پیش از این با توجه به افزایش تولید گاز مازاد بر ظرفیت ایستگاه های جمع آوری و فشار افزایی شرکت، استفاده از حداکثر ظرفیت دریافت گازهای مرحله دوم در کارخانه گاز و گاز مایع 400 در دستور کار قرار گرفت و با انجام طرح های اصلاحی، بخشی از گازهای مرحله دوم مازاد واحد های بهره برداری شماره 1 و 6 مارون به جای مشعل شدن ، به کارخانه گاز و گاز مایع 400 ارسال گردید.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در پایان از آغاز یک طرح اصلاحی جهت ارسال گازهای مرحله دوم  مازاد واحد بهره برداری شماره 4 مارون به کارخانه گاز و گاز مایع 400 در آینده نزدیک خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.