قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی: در بحث اشتغال زایی در این واحد صنعتی 1000 نفر بطور مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

احداث بزرگترین مجتمع تولید آهک و صنایع وابسته در کشور

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، این پروژه در فاز اول اقدام به احداث کارخانه تولید آهک به ظرفیت 1800 تن تولید روزانه ، شامل آهک میکرونیزه ، آهک هیدراته  و کربنات کلسیم رسوبی یا همان آهک  PCC  را خواهد نمود ، البته در این مدت زیرساخت های کلی پروژه نیز به انجام خواهد رسید .

این کارخانه در زمره بزرگترین تولید کنندگان دنیا خواهد بود و در کشورهای  همجوار و خاور میانه فقط شرکت نوح در کشور ترکیه ظرفیت تولیدی  برابر با 650 تن آهک در روز تولید می نماید و یکی دیگر از بزرگترین تولید کنندگان آهک جهان به ظرفیت 850 تن در کشور برزیل می باشد.

شرکت نوین اقتصاد پارس در سال 1386 به منظور سرمایه گذاری در کشور و در بخشهای صنعتی – معدنی و تجارت داخلی و خارجی به ثبت رسیده  است. در تاریخ 15/7/95 زمین مورد نیاز در اختیار این پروژه قرار گرفت که بلا فاصله کارهای مطالعاتی بر روی زمین آغاز و در حال حاضر پرسنل فنی این مجموعه در سایت مشغول به کار می باشند .

 محصولات این کارخانه به سه بخش آهک که شامل آهک زنده – آهک هیدراته – آهک میکرونیزه و کربنات کلسیم رسوبی و صنایع شیمیایی که شامل  کربنات سدیم سبک و سنگین  – کلر و سود سوز آور و در بخش ساختمانی  شامل ملات خشک  معمولی و صنعتی  - محصولات بتن سبک هوادر اتو کلاو شده یا همان  AACمی باشد تقسیم می شود.

  این مجتمع در زمینی  به مساحت 61 هکتار  احداث میگردد و جمع مبلغ سرمایه گذاری این واحد صنعتی بالغ بر دوازده هزار میلیارد ریال می باشد ، که 20 درصد آن از منابع داخلی تامین می شود و 80 درصد آن از طریق فاینانس خارجی و به صورت  EPCF که همان  مهندسی ساخت و تامین مالی می باشد صورت خواهد پذیرفت  .

 در بحث اشتغال زایی در این واحد صنعتی 1000 نفر بطور مستقیم مشغول بکار خواهند شد که این امر باعث رونق منطقه و اشتغال زائی  در کشور خواهد شد این پروژه ظرف مدت 3 سال به بهره برداری خواهد رسید.

در آئین کلنگ زنی این مجتمع صنعتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امروز حمایت استانداری و سایر  نهادها از طرح های بخش خصوصی به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و تازمانی که این پروژه ها به بهره برداری برسد حمایت ها ادامه خواهد داشت و پروژه هایی که اشتغال زایی داشته باشند از اولویت خاصی برای استان برخورداند و با تدابیر لازم بسیاری از پروژه های نیمه تمام که توجیح اقتصادی دارند به بهره برداری رسیده اند و این نقطه عطفی در استان است .

علی کاظمی نماینده مردم  فارسان در مجلس در ادامه گفت: کشورهایی از لحاظ صنعتی موفق هستند که بخش خصوصی فعالی داشته باشند، تلاش های زیادی برای به سرانجام رسیدن این پروژه انجام شده و استان ما آمادگی هرگونه همکاری با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.