قدس آنلاین – سبزوار- سید محسن جعفری : رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: امسال 59 طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی شامل 30 خانه بهداشت، 15 مرکز بهداشتی درمانی، آموزشگاه بهورزی و چهار ستاد شبکه بهداشت و درمان با اعتبار 270 میلیارد ریال در سبزوار عملیاتی می شود.

را ه اندازی دومین مرکز رادیوتراپی، شیمی درمانی و تشخیص سرطان شرق کشور در سبزوار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دکتر علیرضا مسلم که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان اینکه امسال 114 نفر در قالب نیروی پیمانی در حوزه بهداشت و درمان از طریق شرکت در آزمون استخدام وزارت بهداشت و درمان دعوت به کار می شوند افزود: با پیگیریهای صورت گرفته ساخت بیمارستان 500 تختخوابی سبزوار که زمین آن توسط دانشگاه علوم پزشکی به متراژ 10 هکتار تامین شده است با مشارکت بخش خصوصی در آینده نزدیک بنا می شود.

مسلم همچنین از راه اندازی دومین مرکز رادیوتراپی، شیمی درمانی و تشخیص سرطان شرق کشور با هزینه 50 میلیارد ریال در بیمارستان واسعی این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد :  این مرکز ماهانه گنجایش پذیرش 70 بیمار را دارد که هم اکنون با پذیرش 11بیمار به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نموده است .

وی با اشاره به اینکه 10 درصد سرطانها مربوط به بیماریهای پوستی است که با تجهیز این مرکز به دستگاهی پیشرفته این نوع سرطانها نیز شناسایی و درمان می شوند یادآور شد : 75 درصد درآمد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از محل پرداخت مطالبات سازمانهای بیمه گر است و بر همین اساس این دانشگاه  بالغ بر750 میلیارد ریال از این سازمانها طلبکار می باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزواردر عین حال با تاکید بر بدهی650 میلیارد ریالی این دانشگاه بابت خرید تجهیزات، تامین دارو و موارد مشابه  اظهار داشت : 2 طرح درمان بستر بخش روداب و ششتمد سبزوار با اختصاص 15 میلیارد ریال تکمیل و تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید . / انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.