نیویورک تایمز در مطلبی به بررسی شرایط رئیس کنونی مجلس نمایندگان آمریکا پرداخت.

پال رایان در تلاش برای حفظ همزمان شغل و حزب خود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در مطلبی نوشت به تازگی بخت با "پال رایان" – رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا – یار بوده است. هنگامی که اعضای حزب جمهوری‌خواه از وی برای پیروز شدن در انتخابات درخواست کمک کردند، او توانست در تبلیغاتش میلیون‌ها دلار سرمایه جمع‌آوری کند و همچنین هزاران کیلومتر برای تبلیغات انتخاباتی سفر کرد.

اما حال که کمتر از 2 هفته به انتخابات آمریکا باقی مانده است، وی دریافته است جدالش با دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – نه تنها اکثریت بی‌سابقه جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان را به خطر خواهد انداخت، بلکه وی می‌تواند سمتش را نیز تهدید کند.

برای پال رایان، وقایع 4 سال گذشته – از انتخاب شدن به عنوان معاون احتمالی برای دولت میت رامنی تا جدال‌های لفظی‌اش با دونالد ترامپ – نشان می‌دهد نامزدی ترامپ در این انتخابات چه بر سر حزب جمهوری‌خواه آورده است.

در صورتی که در انتخابات آینده دموکرات‌ها بتوانند 20 کرسی را تصاحب کنند، رایان همچنان می‌تواند برای باقی ماندن در سمتش، از دست دادن 9 عضو از حزبش را تحمل کند. به باور برخی کارشناسان، پال رایان می‌خواهد رئیس حزبی شود که آن‌‎را "جمهوری‌خواهیِ جدید" می‌داند. با این‌حال، در انتخابات آینده مجلس آمریکا، تغییری ساختاری حاصل خواهد شد. به همین‌ دلیل، جمهوری‌خواهان باید عناصر تفرقه‌انگیز میانشان را حذف کنند. اما به نظر نمی‌رسد پال رایان بتواند در این اقدام موفق شود.

بر اساس گزارش‌ها، تا اواسط ماه اکتبر (31 روز منتهی به 10 آبان)، پال رایان توانسته است 48.2 میلیون دلار جمع‌آوری و آن را به حساب کمیته ملی کنگره جمهوری‌خواهان واریز کند. جمهوری‌خواهان به این مبلغ نیاز داشتند زیرا آن‌ها از جانب دونالد ترامپ کمک مادی و معنوی دریافت نکردند. به این ترتیب، تمامی فشار برای جمع‌آوری سرمایه، بر دوش پال رایان و سناتور "میچ مک‌کانل" – رئیس اکثریت مجلس – افتاد.

این در حالی است که دونالد ترامپ در هفته گذشته تنها با اشاره‌ای گذرا از رای دهندگان آمریکایی درخواست کرد به هم‌حزبی‌هایش در انتخابات مجلس نیز رای دهند. ترامپ در سخنرانی انتخاباتیش در فلوریدا خطاب به هوادارانش گفت: "باید رای دهید. این رای دادن نه تنها من، بلکه تمامی جمهوری‌خواهان را شامل می‌شود."

با این‌حال، ترامپ بارها رایان را محکوم کرده است و اظهار کرده است وی رئیسی نالایق است و باید مجازات شود. بسیاری از جمهوری‌خواهان نیز درباره رایان چنین نظراتی دارند. هنگامی که پال رایان در برابر دونالد ترامپ جبهه‌گیری کرد، برخی از جمهوری‌خواهان اقدام وی را تفرقه‌انگیز دانستند و اظهار کردند در شرایط کنونی این حزب، نه تنها چنین درگیری‌هایی می‌تواند وحدت اعضا را زیر سوال ببرد، بلکه ریاست جمهوری را نیز از تصاحب جمهوری‌خواهان خارج خواهد کرد.

حال که رایان ریاست مجلس را پس از درگیری‌های فراوان با اعضای حزبش با اکراه پذیرفت، به نظر می‌رسد وی برای واگذاری سمتش به فرد دیگر تلاش زیادی نکند. با این‌حال، سخنگوی وی اعلام کرد رایان خود را برای دور دیگر ریاست مجلس آماده کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.