قدس آنلاین- رشت- مریم رفیعیان-مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در سومین سال اجرای برنامه شهاب، ۲۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید پایه چهارم ت ششم زیر پوشش این برنامه قرار گرفتند.

۲۴ هزار دانش آموز گیلان زیر پوشش برنامه شهاب

مهدی حاجتی گفت: طرح شهاب با همکاری بنیاد نخبگان با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای برتر و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد دانش آموزان از پایه چهارم ابتدایی آغاز شده است. وی افزود: در این طرح معلمان آموزش دیده کلیه قابلیتهای دانش آموزان را در فرم مقیاس ارزیابی استعدادهای دانش آموزان بر مبنای معیارهای هوش ثبت می کنند که این فرآیند در آینده تحصیلی و حتّی شغلی دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کند. حاجتی یادآور شد: در طرح شهاب اولیای دانش آموزان با توانایی های فرزندانشان آشنا می شوند و بر این اساس می توانند برای آینده آنان برنامه ریزی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این طرح پارسال در پایه چهارم و پنج ناحیه دو رشت و انزلی آغاز شد و امسال در ادارات آموزش و پرورش ناحیه رشت، آستارا ، لاهیجان و صومعه سرا هم اجرا می شود. وی گفت: برای اجرای بهتر طرح شهاب دوره های آموزشی برای کلیه مدیران و معاونان آموزشی و پرورشی، مشاوران و دبیران مجری طرح در حال برگزاری است و به زودی کتاب درسنامه شهاب در بین معلمان توزیع خواهد شد. همچنین جلسات آموزشی با ارائه کتابچه آشنایی با اهداف طرح شهاب به اولیای دانش آموزان تقدیم می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.