۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 470400

بخش معدن کشور در بین گروه های صادراتی، بیشترین رشد را در ۵ ماه ابتدای امسال کسب کرد به طوری که افزایش ۶۴ درصدی رشد صادرات را به ثبت رساند.

معدن رکورددار صادرات شد

به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین گزارش دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه، ترکیب ارزشی صادرات بخش معدن با ۶۴.۷ درصد رشد به ۵۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۰۵ میلیون دلار بود.

این در شرایطی است که رشد صادرات بخش صنعت ۳.۵درصد، صنعت و پتروشیمی ۱۶.۴درصد، پتروشیمی و گاز مایع ۲۹.۳ درصد،‌ فرش و صنایع دستی ۲۰.۷درصد بوده و بخش های میعانات گازی و کشاورزی با رشد منفی صادرات مواجه شدند.

در پنج ماه ابتدای امسال،‌۱۰ میلیون و ۵۱۹ هزار تن محصولات بخش معدن صادر شد اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۶ میلیون و ۲۹۷ هزار تن بود.

بنا به این گزارش، میزان واردات بخش معدن از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه، ۳۱۰ هزار تن اعلام شد که در مقایسه به میزان واردات مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۴۵۲ هزار تن)، ۷۸.۶ درصد کاهش نشان می دهد. ترکیب ارزشی واردات نیز طی ۵ ماهه نخست امسال، ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بود که نسبت به میزان آمار مدت مشابه سال گذشته (۲۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار)، ۷۴.۲ درصد کاهش نشان می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.