مصر به تشدید مواضع خود در قبال دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به دلیل اظهاراتش که مصری‌ها این اظهارات را "اهانت به سیسی" به شمار آوردند، ادامه داد.

نزاع بر سر "یخچال و آب" سیسی ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، روزنامه عربستانی عکاظ از منابع خود نقل کرد که حاتم عبدالقادر، نماینده مصر در سازمان همکاری اسلامی نامه اعتراضی مصر را به دلیل اظهارات ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به دبیرکلی این سازمان در جده تقدیم کرد، اما منابع دبیرخانه اعلام کردند که حضور این نماینده مصری در چارچوب هماهنگی‌ها برای نشست‌های برنامه‌ریزی شده در آینده صورت گرفت.
منابع گفتند، نماینده مصر در این سازمان به دستورات وزارت خارجه مصر متعهد بود و وزارت خارجه وی را مامور کرده بود تا اعتراض‌نامه‌ای را به دلیل اظهارات مدنی درخصوص عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر ارائه دهد.
مدنی با وجود اینکه رسما به دلیل اظهاراتش عذرخواهی کرد، اما سخنان وی باعث ناخرسندی مصری‌ها شده است.
منابع خاطرنشان کردند، نماینده قاهره از دبیرکلی خواست تا این اعتراض‌نامه را به کشورهای عضو این سازمان به صورت بخش‌نامه بفرستد و دبیرخانه نیز این کار را کرد و در کنار این اعتراض‌نامه، پاسخ ایاد مدنی و عذرخواهی‌اش را ضمیمه کرد.
در همین حال، کمیسیون امور عربی در پارلمان مصر با بیان اینکه رفتار ایاد مدنی غیرمسئولانه بوده است، اما اعلام کرد که این رفتار فردی بوده است. این کمیسیون از رسانه‌ها خواست تا به این اقدام با توجه به حجم و اندازه‌اش بپردازند و در این باره بزرگ نمایی نکنند.
همزمان، روزنامه المصری الیوم نیز نوشت: پارلمان مصر تماس‌های فشرده‌ای را با وزارت خارجه مصر و کشورهای عضو این سازمان برقرار ساخت تا بر مدنی اعمال فشار کرده و وی استعفا کند.
ایاد مدنی پنجشنبه گذشته در افتتاحیه فعالیت‌های کنفرانس آیسسکو در تونس و در حضور الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهور این کشور گفته بود: جناب رئیس‌جمهور القائد باجی السیسی، رئیس‌جمهور تونس... السبسی معذرت می‌خواهم (با خنده). اشتباه فاحشی بود. من مطمئنم که در یخچال شما چیزی بیشتر از آب وجود دارد. جناب رئیس‌جمهور (با خنده).
موضوع "یخچال و آب" به عبارتی برمی‌گردد  به اینکه عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در جریان دیدارش با جمعی از جوانان مصری در شرم الشیخ آن را به کار برده بود.
وی در آن زمان گفت: من هم مثل شما هستم. به خدای بزرگ سوگند که طی ۱۰ سال در یخچال منزل من تنها آب بود و هیچ کس صدایم را نشنید. منظور سیسی این است که هیچ شکایتی از وضعیت معیشتی‌اش نداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.