قدس آنلاین- بیرجند: شهردار فردوس با بیان اینکه شهرداری ها بسیاری از هزینه‌های اولیه را به سختی تأمین می‌کنند گفت: بافت های فرسوده و حاشیه نشینی در مدیریت شهری دست شهرداری ها را بسته است

شهرداری ها بسیاری از هزینه‌های اولیه را به سختی تأمین می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حمید حلاج مقدم در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور بوده که توانسته است 9 درصد از وسعت سرزمینی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: بخش زیادی از استان خراسان جنوبی را کویر تشکیل داده وخشکسالی های اخیر مشکلات زیادی را بر پیکره مردم کویرنشین وارد ساخته است.

شهردار فردوس گفت: این شهرستان با وجود 150 هزار کیلومتر وسعت و با جمعیتی بالغ بر 800 هزار نفر، خیلی از شاخصه‌ها برای توزیع اعتبارات را دارد.

حلاج مقدم بیان داشت: شهرداری ها بسیاری از هزینه‌های اولیه را به سختی  تأمین می‌کنند و حاشیه نشینی، بافت های فرسوده در مدیریت شهری دست ما شهرداری ها را بسته است و از نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تقاضا داریم تا به مقام معظم رهبری تأکید کنند تا دولت مردان برای استان خراسان جنوبی اعتبارات به صورت ویژه در نظر بگیرند.

شهردار فردوس گفت: تقاضا داریم تا بر اساس شاخص جمعیتی اعتبارات توزیع نشود تا مردم ولایتمداری که در گوشه گوشه این کویر در سختی زندگی می‌کنند، از همه امکانات بتوانند بهره مند شوند تا خدمات شایسته تری به آنها  ارائه شود.

حلاج مقدم افزود: اگر به مشکلات مردم در جای جای مختلف استان خراسان جنوبی رسیدگی نشود، مهاجرت ها افزایش و با از دست دادن جمعیت باید نیروی نظامی برای بخشهای مختلف در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت:در حال حاضر شهرداری ها دچار رکود در درآمد، کمبود درآمدها، رکود در حوزه ساخت وساز مواجه هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.