قدس آنلاین - خوزستان -زهره کریمی : همایون یوسفی در حاشیه دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیژن زنگنه، وزیر نفت اظهار کرد: این نشست که با حضور همه نمایندگان استان خوزستان در محل وزارت نفت برگزار شد دستاوردهای خوبی برای استان خواهد داشت چرا که رویکرد دو طرف کمک به توسعه استان بود و افزون بر این، حضور استاندار نیز بر اثربخشی نشست را افزود.

پیشنهادی نفتی تخصصی با هدف کمک به توسعه استان تقدیم وزیر نفت شد 

نماینده مردم اهواز افزود: در این نشست چالش های حوزه انتخابیه از جمله کمبود موقیعت های شغلی و بیکاری نیروی های تحصیل کرده، عدم استفاده از نیروهای بومی، لزوم تخصیص کامل پیش بینی ها در بودجه برای مناطق نفت خیز با حضور وزیر نفت بررسی شد.
یوسفی افزود: باید  پذیرفت توسعه صنعت نفت در استان خوزستان اثر مستقیم بر وضع اقتصادی استان می گذارد. بنابراین، در این نشست بیش از 10 پیشنهاد تخصصی را مطرح کردم و مقرر شد موارد بیان شده از سوی نمایندگان درباره استان در کارگروه ویژه ای همراه با جدول زمان بندی پیگیری شود. 
این نماینده مجلس دهم درباه پیشنهاد ارائه شده اش افزود: ایجاد گردش سرمایه با سازوکار کار مشخص، تقویت و راه اندازی شعبه جنوب پژوهشگاه نفت در اهواز، توسعه و رشد دانشکده های فنی و حرفه ای حفاری و شرکت مناطق نفت خیز جنوب با هدف پرورش تکنسین های مورد نیاز، الزام سپردن کارهای خدمانی و عملیاتی به نیروی های بومی استان، الزام خرید کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از داخل استان در صورت وجود کالای با کیفیت، الزام بکارگیری نیروی های بومی، لزوم تخصص اعتبار لازم برای نوسازی تاسیسات صنعت نفت به منظور افزایش ایمنی و بهره وری و کاهش چالش های زیست محیطی، کوشش برای تخصیص حق مناطق نفت خیز برابر با قوانین، تلاش برای جمع آوری گازهای همراه و کاهش گازهای فلر به منظور صیانت از منابع و کاهش زیان های محیط زیست و چند پیش دیگر ارائه شد که مکتوب آنها تقدیم وزیر نفت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.