حضور ابوبکر بغدادی در موصل باعث شده است نبرد در این شهر برای تروریستهای داعش اهمیت زیادی داشته باشد.

از سرنوشت بغدادی در موصل اطلاع نداریم/ داعش به دنبال جانشین بغدادی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش عراق برای نخستین بار در دو سال گذشته وارد موصل شده است تا گروه تروریستی داعش را شکست دهد. یک مقام کُرد در گفتگو با ایندیپندنت اعلام کرد: مبارزه در موصل برای داعش اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا گفته می شود "ابوبکر بغدادی، " سرکرده این گروه تروریستی داخل این شهر به سر می برد.
"فواد حسین، " رئیس دفتر "مسعود بارزانی، " رئیس اقلیم کردستان عراق در یک مصاحبه اختصاصی اعلام کرد: نیروهای ما با استفاده از منابع مختلف مطلع شده اند که بغدادی در موصل به سر می برد و اگر هم به هلاکت رسیده باشد، یعنی کل گروه تروریستی داعش نابود شده است. داعش باید در میان یک نبرد دشوار، جانشینی برای سرکرده خود انتخاب کند؛ اما هیچ جایگزینی اقتدار و اعتبار بغدادی را ندارد.  
به گفته این مقام کرد، بغدادی در هشت یا نه ماه گذشته خود را پنهان کرده و به فرماندهان این گروه تروریستی در موصل و تلعفر بسیار وابسته شده است. دیگر سرکردگان ارشد گروه تروریستی داعش نیز از زمان پیروزی اولیه آنها در تابستان ۲۰۱۴ --که بخشهای زیادی از شمال عراق و شرق سوریه را تصرف کردند-- به هلاکت رسیده اند.
به نوشته ایندیپندنت، حضور بغدادی در موصل ممکن است نبرد را پیچیده تر و طولانی تر کند؛ زیرا حامیان او برای حفظ جان سرکرده خود به سختی مبارزه می کنند.
این مقام کرد همچنین گفت: مشخص است که داعشی ها شکست می خورند؛ اما مشخص نیست این نبرد تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. نیروهای پیشمرگه از تعداد تونل هایی که گروه تروریستی داعش در روستاهای اطراف موصل برای پنهان شدن ایجاد کرده است، متعجب شده اند.  
ارتش عراق به شرق موصل حمله کرده و توانسته است شهرها و روستاهای خالی از سکنه را به کنترل خود در آورد. همچنین نیروهای ویژه عراق روز گذشته در موصل بر ساختمان تلویزیون دولتی تسلط یافتند.  
سرهنگ "جان دوریان، " سخنگوی آمریکایی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: نیروهای هوایی آمریکا شاهد آن بوده اند که تروریستهای داعش دیگر در گروه های دسته جمعی حرکت نمی کنند. زمانی هم که در گروه های دسته جمعی
حرکت کنند، ما به آنها حمله می کنیم و آنها را می کشیم. بر اساس آمار سازمان ملل، حدود ۱۷۹۲ عراقی که ۱۱۲۰ نفر آنها غیرنظامی بوده اند در ماه اکتبر (ماه گذشته میلادی) کشته شده اند.
گزارشها حاکی از آن است که سرکردگان گروه تروریستی داعش مستاصل هستند که آیا بهتر است در موصل مقاومت کنند یا از این شهر بگریزند. یکی از مزیت های موصل برای گروه تروریستی داعش این است که به دلیل حضور بیش از ۱.۵ میلیون غیرنظامی در آن، برای آمریکا و متحدانش دشوار است که به طور مکرر حملات هوایی در آن انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.