قدس آنلاین-ایلام- غلامرضا محمد مرادی : فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انتظامی از ماه های گذشته امکانات زیادی برای تسهیل تردد زائرین عتبات عالیات فراهم دیده است.

تسهیل تردد برای زائران در مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی مهران، با بیان اینکه نسبت به سایر مرزها در مرز مهران با حجم بسیار بیشتری از زائرین شرکت کننده برای حضور در مراسم اربعین روبرو خواهیم بود، اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و سه نوبتی واحد  صدور گذرنامه ناجا، طی ۴۰ روز گذشته بیش از یک میلیون گذرنامه برای افراد متقاضی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور گذرنامه در واحد های مربوطه کمتر از۷۲ ساعت انجام می شود،افزود: از زائران محترم تقاضا می شود حتی المقدور هر چه سریعتر برای دریافت گذرنامه و ویزای خود اقدام نمایند تا با مشکلی روبرو نشویم.

فرمانده هی ناجا با بیان اینکه تمهیدات لازم با هماهنگی و همکاری سپاه، مرزبانی، بسیج و ارتش انجام گرفت است، یادآور شد: امنیت خاصی بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران حاکم است و تمام عبور و مرورها با ظرافت وحساسیت خاصی دنبال می شود.

سردار حسین اشتری با اشاره اینکه قطعآ از نظر زیر ساختی هنوز با مشکلاتی رو برو هستیم: بیان داشت: امیدواریم حداکثر تا اربعین این مشکلات مرتفع گردند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پلیس در تمام راه های مواصلاتی حضور فعال دارد، گفت: امیدواریم با همکاری پلیس ورانندگان امسال در ایام اربعین شاهد مشکل خاصی نباشیم.

سردار اشتری با اشاره به نیروهای کمکی که از سایر استان های همجوار برای تامین نظم و امنیت زائران اربعین در مرز بین‌المللی مهران مستقر شده اند، تصریح کرد: پلیس در مرز شلمچه، چزابه و مهران با استقرار نیروهای حاضر، آماده خدمات رسانی مطلوب به زائرین حسینی هستند.

وی با بیان به اینکه امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اتباع کشورهای دیگر از مبدا حرکت در سایر استان‌ها مورد کنترل قرار می گیرند. یادآور شد: این افراد پس از تهیه روادید مورد نیاز باید به مرز شلمچه در استان خوزستان مراجعه نمایند، در غیر این صورت در سایر مرزها اجازه خروج با آنها داده نخواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از زائران اربعین به دلیل کوتاهی و امنیت بسیار بالای مرز بین‌المللی مهران این نقطه را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند، افزود: بخش عمده‌ای از توان نیروی انسانی و تجهیزاتی پلیس در این مرز مستقر خواهد شد.

گفتنی است در این سفر یک روزه مرکز مانیتورینگ اربعین درشهر مهران افتتاح شد و سردار اشتری از پارکینگ های برکت واربعین بازدید و در جریان امور قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.