۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: 471286

خط قرمز: اعضای باند سرقت از کیف زنان در مراکز شلوغ و پرتردد شهر مشهد دستگیر و به 11 فقره سرقت تا کنون اعتراف کرده‌اند.

دستگیری سه زن بعد از ده‌ها کیف زنی در مشهد

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در تشریح این عملیات گسترده گفت: گزارش سرقت‌های سریالی کیف زنی و کش روزنی در اتوبوس‌های شرکت واحد و مراکز شلوغ و پرتردد تجاری شهر مشهد پلیس را برآن داشت تا طرح ویژه‌ای را برای پیگیری موضوع در دستور کار خود قرار دهد.

سرهنگ حمید رزمخواه افزود: بررسی‌های اولیه با توجه به سرقت از کیف دستی خانم‌ها در این مراکز حاکی از آن بود که عاملان سرقت زن هستند و پلیس باید با دقت بیشتری این پرونده را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: تحقیقات علمی کارآگاهان پلیس آگاهی در این مأموریت ضربتی به سرنخ هایی رسید که منجر به چهره زنی دو تن از عاملان سرقت‌ها شده و مشخصات ظاهری این افراد در اختیار کارآگاهان پایگاه ثامن و پایگاه جنوب پلیس آگاهی در مشهد که بیشترین مسیر تردد سارقان بود قرار گرفت.

سرهنگ رزمخواه خاطر نشان کرد: پلیس در تحقیقات بعدی پرونده دریافت سارقان در آخرین سرقت خود ، کارت اعتباری مالباخته را به یک طلافروشی برده و اقدام به خرید طلا کرده‌اند.

با به دست‌آمدن این سرنخ دقیق متهمان ردزنی و مورد شناسایی قرار گرفتند.

سرهنگ حمید رزمخواه اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی مخفیگاه متهمان در منطقه اسماعیل آباد مشهد را شناسایی و آنان را در اقدامی غافلگیرانه با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و دو عدد کیف زنانه و یک دستگاه تلفن همراه مسروقه از محل کشف کردند.

متهمان به نام‌های راحله( 16 ساله)، معصومه( 25 ساله) و ام البنین( 28 ساله ) در بازجویی‌های اولیه تاکنون به 11 فقره سرقت اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در خاتمه با اعلام اینکه تاکنون تعداد 11 نفر شاکی در این خصوص شکایات خود را مطرح کرده اند از مالباختگانی که به این شیوه مورد کیف زنی قرار گرفته‌اند خواست برای پیگیری شکایت خود هر چه سریع تر با شماره تلفن 2183700( ستاد خبری پلیس آگاهی) تماس گرفته و یا به یکی از پایگاه‌های جنوب و ثامن پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سرهنگ رزمخواه با اشاره به این مطلب که احتمال افزایش سرقت‌های انجام شده توسط این سه دختر جوان وجود دارد از شهروندان خواست هنگام مراجعه به مراکز شلوغ و پرتردد مراقبت بیشتری از کیف دستی و وسایل همراه خود داشته باشند.

***دزدی را از خانواده‌ام یاد گرفتم

راحله، کوچکترین عضو این باند که دختری 16 ساله است در تحقیقات اولیه پلیسی به کارآگاهان گفت: اعضای خانواده‌ام همگی سارق هستند و من دزدی را از آنها یاد گرفته‌ام.

این دختر نوجوان افزود: با همدستی دوستانم که با هم قوم و خویش هستیم از چند وقت قبل سرقت می‌کردیم و وسایل مسروقه را در خیابان‌های شلوغ به صورت دوره گردی به رهگذران می‌فروختیم و پول‌ها وطلاها را هم برای خودمان بر می‌داشتیم.

من از این کار راضی نیستم و همیشه ته دلم نگران بود. اما کار دیگری بلد نبودم و از همه مهم‌تر این که ترسم هم ریخته بود، اما فقط می‌توانم بگویم از کرده خودم پشیمان هستم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.