هفته نخست از دور برگشت رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا در حالی پایان یافت که دو مدعی اسپانیایی بازیهای هولناکی را برابر حریفان خود پشت سر گذاشتند.

لغزش بزرگ بارسلونا در اتحاد/ نفس‌های رئال در ورشو حبس شد

به گزارش قدس آنلاین، هفته چهارم از رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا پایان یافت و سی و دو تیم حاضر در هشت گروه با برگزاری چهار بازی تا حد زیادی نسبت به شرایط خود واقف شدند. در این بین تیم هایی مثل اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ خیال خود را برای حضور در مرحله بعدی این مسابقات راحت کرده اند.

توپ پر توپچی ها!

در گروه A این مسابقات تیم آرسنال با ۱۰ امتیاز در صدر جدول ایستاده است. آرسنال در سال های قبل در دور گروهی با شرایط وخیمی مواجه بود ولی این بار توپ شاگردان ونگر پر است. آنها با آمادگی خیره کننده مسوت اوزیل این هفته نیز لودوگورتس را پشت سر گذاشتند و بخاطر تفاضل گل بهتری که نسبت به پاریسن ژرمن دارند در صدر جدول ایستاده اند.

در گروه اول مسابقات، تیم پاریسن ژرمن هم امتیاز با آرسنال بوده، در رده دوم قرار دارد. این دو تیم به مرحله بعد راه یافته اند و تنها برای کسب صدرنشینی در هفته های پنجم و ششم به مصاف حریفان خواهند رفت.

جدول گروه A: ۱- آرسنال ۱۰ امتیاز، ۲- پاریسن ژرمن ۱۰ امتیاز،۳- بازل یک امتیاز، ۴- لودوگورتس یک امتیاز

معادلات نامعلوم در گروه B
در گروه دوم تیم ناپولی این هفته در زمین بشیکتاش متوقف شد با این حال شاگردان ساری با ۷ امتیاز صدرنشین هستند. بنفیکا با برد خفیف خود برابر دیناموکیف توانست به اوضاع خود سرو سامان بدهد و در امتیاز ۷ با ناپولی برابر شود.

نکته جالب اینکه تیم بشیکتاش هم در این گروه شانس صدرنشینی دارد. این تیم شش امتیازی رده سوم را در اختیار دارد و عجیب تر از همه دیناموکیف با وجود اینکه تنها یک امتیاز دارد ولی روی کاغذ می تواند به مرحله بعد راه یابد.

جدول گروه B: ۱- ناپولی ۷ امتیاز، ۲- بنفیکا ۷ امتیاز، ۳- بشیکتاش ۶ امتیاز، ۴- دیناموکیف یک امتیاز

بارسلونا در شوک

اتفاق ویژه این هفته را باید به شکست سنگین و ۳ بر یک بارسلونا در زمین منچستر سیتی جستجو کرد. بارسا با یک گل پیش افتاد اما در ادامه شاگردان گواردیولا این تیم را به توپ بستند. بخصوص در نیمه دوم که تغییر تاکتیک پپ باعث شد کاتالان ها در بن بست تاکتیکی قرار گیرند. حالا همه به این فکر می کنند که بارسلونا تیم مقتدر گذشته نیست.

منچستر سیتی اگرچه هنوز شخصیت مدعی درجه یک برای قهرمان شدن در اروپا را پیدا نکرده است با این حال تیم قدرتمنده شده که می تواند برای هر حریفی دردسر ایجاد کند. از گروه C هنوز صعود تیمی مسجل نشده است.

جدول گروه C: ۱- بارسلونا ۹ امتیاز، ۲- منچستر سیتی ۷ امتیاز، ۳- مونشن گلادباخ ۴ امتیاز، ۴- سلتیک ۲ امتیاز

اقتدار اتلتیکو مادرید

به نظر می رسد اتلتیکو مادرید را در این فصل هم باید جزو گزینه های قهرمانی دانست. این تیم در هفته چهارم البته به سختی ۲ بر یک روستوف را برد با این حال ۱۲ امتیازی شد و بالاتر از بایرن مونیخ به مرحله بعد صعود کرد. گلزنی سردار آزمون به این تیم برای فوتبال دوستان ایرانی از اهمیتی ویژه برخوردار بود.

بایرن مونیخ هم این هفته در خانه آیندهوون از باخت یک بر صفر، پیروزی ۲ بر یک ساخت و توانست به امتیاز نهم دست یابد تا از حالا خود را در مرحله بعد ببیند.

جدول گروه D: ۱- اتلتیکو مادرید ۱۲ امتیاز، ۲- بایرن مونیخ ۹ امتیاز، ۳- آیندهوون یک امتیاز، ۴- روستوف یک امتیاز

لورکوزن ورق را برگرداند!

موناکو و تاتنهام دو تیمی که در پایان دور رفت این گروه در رده های اول و دوم قرار گرفته بودند در هفته چهارم میزبان بودند اما در این بین تنها موناکو بود که به لطف درخشش فالکائو برابر زسکا مسکو به بردی پرگل رسید و جایگاه خود را حفظ کرد.

تیم تاتنهام در ورزشگاه ومبلی برابر لورکوزن یک بر صفر شکست را پذیرا شد تا رده دوم را از دست بدهد. حالا تیم آلمانی ورق را کاملا به سود خود بر گردانده است.

جدول گروه E: ۱- موناکو ۸ امتیاز، ۲- لورکوزن ۶ امتیاز، ۳- تاتنهام ۴ امتیاز، ۴- زسکا مسکو ۲ امتیاز

وحشت رئال مادرید در ورشو

در گروه F رقابت دورتموند و رئال مادرید در صدر جدول ادامه یافت اما تنها تیم آلمانی صعودی زودهنگام داشت. دورتموند با غلبه بر اسپورتینگ ۱۰ امتیازی شد و صعودش را به دور بعد مسجل کرد. عجیب اینکه دورتموند در بوندس لیگا متزلزل ظاهر می شود.

اما تیم رئال مادرید هم این هفته در زمین لژیا ورشو به میدان رفت و برابر این تیم ۳ بر ۳ متوقف شد. رئال شروعی توفانی داشت و دو گل زد ولی به  ناگاه سه گل دریافت کرد. این در حالی بود که لژیا از داشتن هوادارانش بخاطر مسایل انضباطی محروم بود. در این گروه اسپورتینگ و لژیا شانسی برای صعود به مرحله حذفی ندارند.

جدول گروه F: ۱- دورتموند ۱۰ امتیاز، رئال مادرید ۸ امتیاز، ۳- اسپورتینگ ۳ امتیاز، ۴- لژیا بدون یک

ترمز روباه‌ها کشیده شد

رقابتهای گروه G در حالی پی گرفته شد که لستر سیتی با شگفتی سازی سه برد متوالی را تا پیش از این هفته کسب کرده بود. روباهها این هفته در زمین کپنهاگن، تیم دوم جدول دردور رفت به میدان رفتند و مقابل این تیم بدون گل متوقف شدند با این حال صدر جدول را همچنان در اختیار دارند.

تیم پورتو نیز درجدال خانگی مقابل کلوب بروژ به برتری دست یافت و ۳ امتیاز ارزشمند کسب کرد تا با صعود به رده دوم شانس خود را برای صعود زنده نگه دارد.

جدول گروه G: ۱- لستر سیتی ۱۰ امتیاز، ۲- پورتو ۷ امتیاز، ۳- کپنهاگن ۵ امتیاز، ۴- کلوب بروژ بدون امتیاز

اقتدار سویا در گروه یوونتوس!

بالاخره اینکه در گروه H تیم یوونتوس در ورزشگاه خانگی خود برابر لیون تساوی یک بر یک رضایت داد و ۸ امتیازی شد. این توقف نابهنگام صدر جدول را هم از تیم آلگری گرفت و در اختیار سویا قرار داد.

سویا این هفته میزبان دینامو زاگرب بود واین تیم را با ۴ گل در هم کوبید تا ۱۰ امتیازی شود و به مرحله بعد راه پیدا کند. دو تیم لیون و دینامو زاگرب از صعود به مرحله بعد باز ماندند.

جدول گروه H: ۱- سویا ۱۰ امتیاز، ۲- یوونتوس ۸ امتیاز، ۳- لیون ۴ امتیاز، ۴- دینامو زاگرب بدون امتیاز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.