قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه هشترود با بیان اینکه نفس مردم از کارهای این شورا و شهرداری به تنگ آمده است، گفت: شهرداری و شورای شهر هشترود در عرض این چند ماه باقی مانده فرصت خود به وضع شهر برسند و با توجه به شروع زمستان به خواب زمستانی نروند.

نفس مردم شهر هشترود از کارهای شورا و شهرداری به تنگ آمده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام علی رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هشترود اظهار داشت: نفس مردم از کارهای این شورا و شهرداری به تنگ آمده است.

خطیب جمعه هشترود افزود: وضعیت اسفبار شهر به‌خاطر بدهی نیست بلکه به‌خاطر سوء مدیریت و تنبلی شورای شهر و شهرداری است.

وی افزود: امروز به خاطر بی‌توجهی شهردار و شورای شهر به وضع شهر، هشترود به جزیره‌ای دور افتاده در کشور تبدیل شده است.

رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان هشترود با اشاره به وضعیت نامناسب شهر گفت: همانطوریکه قبلا هم چندین بار تاکید کرده‌ایم شهرستان هشترود دارای استعدادهای بالقوه و بالفعلی است و تمام ظرفیت‌های توسعه را نیز داراست اما اینکه همه مردم نسبت به محروم بودن آن اذعان دارند جای سؤال دارد و البته واقعیت نیز چنین است.

وی با بیان اینکه اکثر شهرداری‌های شهرهای کوچک بدهی دارند اما پیشرفت کرده‌اند ادامه داد: بنده از مسئولان شهرستان مخصوصا شهردار و اعضا شورا سؤال می‌کنم که آیا شهرهای دیگر کشورمان بدهی ندارند و آیا در شهرهای دیگر هم خرابی‌های شهر را با این کندی رفع می‌کنند. مگر شهرهای دیگر چه مزیتی دارند که پیشرفت می‌کنند اما در هشترود اتفاقی نمی‌افتد، مگر هشترود جزیره‌ای دورافتاده در جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: بخشی کوچکی از شهر حفاری شده بود اما چندین ماه دست نخورده باقی مانده و مشکل تردد برای مردم ایجاد کرده است. بر اساس قانون قبل از حفاری از سوی یک سازمان، شهرداری هزینه حفاری را می‌گیرد و بعد مجوز حفاری صادر می‌کند.

رحیمی گفت: چرا در مورد درآمدها شفاف‌سازی نمی‌کنید و رئیس شورای شهر گفته‌اند که شورا را با بدهی 2 میلیارد تومانی تحویل گرفته‌اند. ایشان بگویند چه مقدار از این بدهی‌ها را پرداخت کرده‌اند؟ در همه شهرهای کوچک وضعیت همین طور است در صورتی که بسیاری از آنها درآمدی به اندازی شهرداری هشترود ندارند چرا در مورد درآمدها شفاف‌سازی نمی‌کنید.

وی ادامه داد: همه بودجه شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شود و چرا باید همه بودجه مصوب و تحقق یافته شورای شهر در شهرداری برای هزینه‌های جاری مانند حقوق صرف شود و باید شورا و شهرداری نسبت به این امور پاسخگو باشند.

خطیب جمعه هشترود اضافه کرد: شهرستان هشترود دارای رتبه برتر در پرداخت مالیات است و تقریبا همه آن از سوی استان به نسبت جمعیت به شهرستان تزریق می‌شود و باید مسئولان بگویند با آن چه کرده‌اند.

وی گفت: شهرداری و شورا حرف‌شنوی ندارند ما نمی‌دانیم گلایه شورا و شهرداری را پیش چه کسی ببریم چون از سوی مردم انتخاب شده‌اند و کسی هم از این آقایان جوابگو نیست.

رحیمی خاطرنشان کرد: امروز مردم هشترود فقط منتظر به پایان رسیدن عمر کاری چند ماهه آنها هستند.

امام جمعه هشترود بیان کرد: اگر مصلحت شهر به ایجاد و تزریق تفکر جدید در شهر بود کوتاهی شورا نسبت به آن قابل توجیه نیست و مشخص نیست که چرا اعضای شورا به دنبال لج و لجبازی هستند.

رحیمی خاطرنشان کرد: وضعیت اسفبار شهر نه به‌ خاطر بدهی‌های شهرداری است و فقط به‌ خاطر سوء مدیریت اعضا شورا و شهرداری است چرا که فرماندار و نماینده مجلس آماده برای جذب امکانات در همه جا حاضر هستند. هنر مدیریت آن است که با دست خالی کار کند وگرنه با پول هرکسی می‌تواند مدیریت کند.

وی با اشاره به این جمله رئیس شورای شهر که از ما فقط انتظار جمع‌آوری زباله داشته باشید نیز گفت: ایشان راست می‌گویند و مردم هم فقط از آنها انتظار جمع‌آوری زباله را دارند و امید دیگری ندارند.

امام جمعه هشترود تاکید کرد: پیشرفت منطقه در گرو همدلی و همگرایی است اما همه باید احساس مسئولیت کنند و این همه تنبلی از سوی برخی از مدیران و اعضای شورا و شهرداری جایز نیست چرا که مردم از مشکلات شهری رنج می‌برند، انتقادات بنده نیز از سوی دلسوزی است و گرنه با همه مسئولان رفاقت دارم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.